Forum > Färdiga produktioner

Rosqvist feat. 1up & Åsa - Pi Fourth (Homage to Diophantus)

<< < (4/5) > >>

Emulator:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.03.2008, 10:19:22 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 07.03.2008, 00:17:11 ---Men jag tyckte sången inte tillförde ngt. :huh: Tycker stycket passade bättre med prat på ngt sätt.
om sång så mer ambient ohande eller något. eler vad vet jag :S
Sången i sig va OK dock ;)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och comment!
"ambient ohande" ;) 
Hur ser du på möjligheten att addera tal, ohande, mm, till det som redan finns då? ;)

(Ja, jag funderar på att lägga till 1up's tal. Men andra versen var så löjlig  -_-

--- Slut citat ---

ja, DET skulle nog funka tror jag! Jag skulle tagit åsas "divine och kastat det runt hela låten. studsat, filtrerat, distat, flangeat å så :D

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.03.2008, 17:19:18 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 08.03.2008, 10:19:22 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 07.03.2008, 00:17:11 ---Men jag tyckte sången inte tillförde ngt. :huh: Tycker stycket passade bättre med prat på ngt sätt.
om sång så mer ambient ohande eller något. eler vad vet jag :S
Sången i sig va OK dock ;)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och comment!
"ambient ohande" ;) 
Hur ser du på möjligheten att addera tal, ohande, mm, till det som redan finns då? ;)

(Ja, jag funderar på att lägga till 1up's tal. Men andra versen var så löjlig  -_-

--- Slut citat ---

ja, DET skulle nog funka tror jag! Jag skulle tagit åsas "divine och kastat det runt hela låten. studsat, filtrerat, distat, flangeat å så :D

--- Slut citat ---

Hehe :) Jo, skulle kunna funka kanske... Update kommer snart.

Är dock fortfarande lite fast i tanken att låten, som började som ett litet experiment med ny plugg, inte är vettig/viktig nog för att lägga ned alltför mycket tid på :)

Dividend:

--- Citat från: Kenta K skrivet 08.03.2008, 15:10:01 ---Jävla va grymt du sjunger åsa... :wub:   Blev ju kär... Några uttal som inte var som dom skulle bara.

--- Slut citat ---

Visst sjunger hon bra :) Vilka ord/stavelser tänker du på?

--- Citera --- Och dividend? Ta bort det jävla AAA:andet. Ja, du vet vad jag menar. Det är passar inte ihop med Åsa`s ljuva röst.

--- Slut citat ---

Haha, ta bort före, under eller efter? ;) Eller alltihop? :)

Tack för lyssning, alltid kul när du dyker upp!

jay thomas:
Magnifik början! Ser risfälten vaja i vinden och det känns om jag är med på en örn och flyger. 
Sedan början beatet och då blir det annorlunda, i mitt fall har jag jättesvårt för det, tyvärr. För mycket samtidigt, det helt enkelt för smetigt för min smak. Åsas sång kommer dock in jättebra lite senare men tiden mellan 2.00 och 5.20 är för mycket transportsträcka.

Jag tänka mig att det kan fungera som någon bombastiskt bakgrund till någon mellanakt på en OS-invigning eller melodifestival men som fristående låt, "blöder" min öron lite för mycket. Bra hantverk men inte riktigt min tekopp.

Lyssnar i lurar som referens.

Dividend:
Ok, så min synthtjej duger inte alltså inte? :( :) Nämen, detta är som sagt bara ett (ganska många minuter långt) experiment, speciellt i att försöka få olika genres att hålla samman, något jag kanske borde sluta med. ;) Min avsikt är inte så pret/ambitiös som man kan luras att tro av soundet faktiskt. Dock kul att den upplevs som annorlunda av en del.
Kul att du lyssnade, och man kan inte gilla allt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion