Forum > Färdiga produktioner
Rosqvist feat. 1up & Åsa - Pi Fourth (Homage to Diophantus)
Dividend:
LÅTNAMN: Pi fourth
ARTIST/GRUPP: Rosqvist feat. 1up & Åsa
GENRE: Synth, med klassiska influenser och midi-körer
LÅTLÄNGD: 7:20
KOMPOSITÖR: 1up (beatet), Åsa (sin egen sång) och Rosqvist (resten)
PRODUCENT: Rosqvist
EV. MEDVERKANDE: Alla reciterar ur en dikt som skrevs på tre-fyra minuter av P-E Rosq.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Ny version. Det nördiga matte-uppläsandet togs bort för alla, förutom det av Åsa som lät bra (tycker jag). Nu finns det sång! Åsa sjöng ihop något som lät väldigt bra!
Glad i hågen slänger jag därför upp denna verre, som kanske blir den sista ;)
Åsa:
nej, det fanns ingen smiley som rodnar... Ja, vad ska man säga, jag provade att "prata" lite.. :huh: Mitt förslag är att lägga mig längre bort (eller lägga bort mig helt ;) ), lite drömskt dränkt i reverb och med ett eko på sista cosine på slutet...
1up:
Åsas prat är bäst! Blev skönt drömskt med reverbet. Mycket kuligare uttryck än på mitt eget prat. :)
Harmonica mike:
Annorlunda och talande stycke på nåt märkligt sätt..Ser filmer framför mig,vad dom handlar om? Det säger jag inte :D
Mixen låter lite sned balanserad strax före pianoliret kommer in..Pianot låter lite midifördröjt,men det kanske skall vara så..Möjligen är det ett delay som skjuter fram tonerna.Nu bråkar jag inte mer om det,stycket är ju rätt långt så jag koncentrerar mig på musiken istället..
Imponerande och annorlunda grepp i denna.Kanske lite mer prat då mitt partiet blev lite långt, i fall du snickrar lite till på låten.Eller kanske lite sång av Åsa,då hon har en gudomlig röst som skulle sitta som gjutet i denna.
Annorlunda? -absolut.Gillade jag det? Jo det skulle sitta fint i rätt filmsekvens.Förstod jag nåt av texten? Sorry nej.
Mvh
Micael
mahan:
Jou Per,
Denna låt är.....hmm
...som att beställa in en bacon glass med räksallad, alskar alla tre ingredienser men inte på samma tallrik.
Får inte den röda tråden att löpa genom låten, helhetsbilden känns lite virrig sas.
Intron e snygg med snacket, körerna o blåset. (bacon)
Sen vid 2:00 bryts intron abrupt av med en distande och mystisk övergång till...
europop, lite petshopboys feelingar, med snyggt tema. (glassen).
Vid 4:53 kommer det en wakeupcall, nån av blåsarna tutar på extatiskt, inte så snyggt...
Sen kommer vi till outron (räksalladen)
Lite snack och sen sen ännu en ny rytmiskt del på slutet.
Summasumarum, för mycket inklämt på en låt, eller kanske med en kortare mittdel skulle intresset hålla i bättre.
Som sagt varje del har sina snygga sidor som gillas, men jag får inte denna meny ihopbunden till en sittande helhet!
KAn man skriva en rörigare recension?
Detta denna gång från Obbnäs juryn! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida