Forum > Färdiga produktioner
Rosqvist feat. 1up & Åsa - Pi Fourth (Homage to Diophantus)
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.03.2008, 01:52:41 ---Annorlunda och talande stycke på nåt märkligt sätt..Ser filmer framför mig,vad dom handlar om? Det säger jag inte :D
Mixen låter lite sned balanserad strax före pianoliret kommer in..Pianot låter lite midifördröjt,men det kanske skall vara så..Möjligen är det ett delay som skjuter fram tonerna.Nu bråkar jag inte mer om det,stycket är ju rätt långt så jag koncentrerar mig på musiken istället..
--- Slut citat ---
Hej, tack för lyssning och kommentar. Mixen innan pianot, ja, får kolla närmare på det. Tack för observationen som jag missat helt... Angående pianot är det möjligt att jag tar bort det som plonkas i början, då det känns lite "övningsmässigt". Det skulle förstås lösa en del a problematiken, minskning av delayet kanske också.
--- Citera ---Imponerande och annorlunda grepp i denna.Kanske lite mer prat då mitt partiet blev lite långt, i fall du snickrar lite till på låten.Eller kanske lite sång av Åsa,då hon har en gudomlig röst som skulle sitta som gjutet i denna.
--- Slut citat ---
Ja, hon sjunger nu i senaste versionen :)
--- Citera ---Annorlunda? -absolut.Gillade jag det? Jo det skulle sitta fint i rätt filmsekvens.Förstod jag nåt av texten? Sorry nej.
--- Slut citat ---
Tackar. Texten, tja. Det är och skall förbli ett instrumentalt stycke, utan egentligt "budskap" tycker jag. Klart Åsa kunde sjungit och reciterat om kärlek och grejer men å andra sidan hur mycket intressantare är ännu en sån låt.
Tack igen för comment! :)
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 06.03.2008, 11:04:31 ---Jou Per,
Denna låt är.....hmm
...som att beställa in en bacon glass med räksallad, alskar alla tre ingredienser men inte på samma tallrik.
Får inte den röda tråden att löpa genom låten, helhetsbilden känns lite virrig sas.
Intron e snygg med snacket, körerna o blåset. (bacon)
Sen vid 2:00 bryts intron abrupt av med en distande och mystisk övergång till...
europop, lite petshopboys feelingar, med snyggt tema. (glassen).
Vid 4:53 kommer det en wakeupcall, nån av blåsarna tutar på extatiskt, inte så snyggt...
Sen kommer vi till outron (räksalladen)
Lite snack och sen sen ännu en ny rytmiskt del på slutet.
Summasumarum, för mycket inklämt på en låt, eller kanske med en kortare mittdel skulle intresset hålla i bättre.
Som sagt varje del har sina snygga sidor som gillas, men jag får inte denna meny ihopbunden till en sittande helhet!
KAn man skriva en rörigare recension?
Detta denna gång från Obbnäs juryn! :)
--- Slut citat ---
Om musiken är rörig, så blir väl recensionerna därefter :)
Tack för lyssningen. Sista partiet är numera borttaget, eftersom det kändes ganska överflödigt. Har tagit till mig dina observationer, och försökt lösa det så gott jag kan :)
Hoppas denna version känns bättre :)
Åsa:
:) det var lite kul! och så blev det plötsligt en duett med en syntröst :D
Memphis:
Haha, mahan, du är riktigt skön du. :lol: räksallad.. :P
Iaf. Gillade introt mycket! Härliga körer som ligger som en matta över en. Ganska så realistiska ändå. Gött när stråkarna kom in o svarade. Sedan händer mystiska saker! :o 80-tals trummor kommer in i bilden! Väldigt otippat. :P Och 80-tals synthar! :unsure: Gillar Åsas "aaa" därefter, låter lite mellanöstern. ^_^ Sedan kommer ytterligare synthar och i slutet kommer hennes prat som vävde ihop slutet.
Får säga att det var en salig blandning av instrument, genres, tidsepoker och harmonier men det blev rätt coolt. Lite otajt o rörigt piano här o där men ändå bra.
Nice!
/Memphis
Åsa:
Hej! Hade egentligen gjort kväll men jag måste dementera lite ;) det där aaaaet Memphis, det är inte jag.. :rolleyes: Det är en synttjej serru :D min sång kommer in senare, först på 05,20 "oh number...."
men jag tackar för berömmet ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida