Forum > Färdiga produktioner

Memphis - When are you coming home?

<< < (3/7) > >>

Memphis:
Dividend: Tackar tackar!  :) Kul att du gillade låten och texten. Angående mixen så låter jag låten vara som den är. Har mycket annat nu och känner att jag ändå är rätt nöjd med den. Skall iofs kanske se över fiolen igen någon gång framöver.

Markus:   Kul att höra, tack för lyssningen  ^_^

/Memphis

Rattlesnake:
Uj, vilken bra låt. Det här är riktigt,riktigt bra.

Jag har hört båda versionerna, och tycker att Kornstads version låter mest färdig, men har ändå lite demokaraktär, 70-tal. Sången låter speciell på kornstads version, som genom en bandmikrofon. Men jag gillar detta skarpt, i klass med Eliott Smith.

Tonartsbyte är genialiskt. Fiolen är tyvärr föga realistisk, det handlar inte bara om ljudet utan hur den spelas. Någon smörig symfoniorkester vill jag inte ha, men en mindre stråkgrupp skulle passa. Tänk om du kunde få en stråkkvartett att spela där på slutet. Hmm, en viss låt vid namn Yesterday kommer jag osökt att tänka på då...

Ett tips. Kolla in denna www.synful.com. Demon funkar i ett par veckor, så du hinner fixa till låten  ;) Är bland det bästa jag har hört när det gäller solofioler.

Memphis:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 02.03.2008, 23:40:35 ---Uj, vilken bra låt. Det här är riktigt,riktigt bra.

Jag har hört båda versionerna, och tycker att Kornstads version låter mest färdig, men har ändå lite demokaraktär, 70-tal. Sången låter speciell på kornstads version, som genom en bandmikrofon. Men jag gillar detta skarpt, i klass med Eliott Smith.

Tonartsbyte är genialiskt. Fiolen är tyvärr föga realistisk, det handlar inte bara om ljudet utan hur den spelas. Någon smörig symfoniorkester vill jag inte ha, men en mindre stråkgrupp skulle passa. Tänk om du kunde få en stråkkvartett att spela där på slutet. Hmm, en viss låt vid namn Yesterday kommer jag osökt att tänka på då...

Ett tips. Kolla in denna www.synful.com. Demon funkar i ett par veckor, så du hinner fixa till låten  ;) Är bland det bästa jag har hört när det gäller solofioler.

--- Slut citat ---

Shysst! Tack för din kommentar Rattlesnake. Elliot Smith? Får kolla in honom.  :) Kul att tonartsbytet gick hem. Och så var det ju fiolen. Att du säger att även sättet melodin är spelad på, bidrar till en icke-realistisk känsla är intressant. Tyvärr spelar jag ju inte inte fiol och kan ju inte så mycket om det egentligen så det är väl därför. Du får gärna utveckla och ge tips om du kan. Ja, en riktig stråkkvartett tror jag skulle sitta bra.  :rolleyes: Angående Synful-strings så har jag hört talas om denna plugg och hört ljudexempel som lät snuskigt bra. Jag skall ladda ner demon och göra om fiolen om ett tag och även se över melodin. Tack för tipset!  ;)

Ha det gött

/Memphis

stajo:
Hej
Jättefin låt som framförs på ett mycket mysigt sätt.
Gitarren är snygg och passar bra.
Tycker dock att du kanske skulle byta violinen på slutet till en cello och en oktav ner då. Nu sticker det ut så mycket från det övriga, blir lite spetsigt eller hur man skall förklara.
Men som sagt mycket skön låt.
/S

Memphis:

--- Citat från: stajo skrivet 03.03.2008, 23:31:50 ---Hej
Jättefin låt som framförs på ett mycket mysigt sätt.
Gitarren är snygg och passar bra.
Tycker dock att du kanske skulle byta violinen på slutet till en cello och en oktav ner då. Nu sticker det ut så mycket från det övriga, blir lite spetsigt eller hur man skall förklara.
Men som sagt mycket skön låt.
/S

--- Slut citat ---

Tjena Stajo. Tack. Jo, du har nog rätt i det du säger. Fiolen sticker nog ut lite grann och man skall nog stanna kvar i lägre register och som du föreslog lägga i cello istället. Eller både och.  :D Jag har funderat en del på det här och skall som sagt ta tag i det om några veckor när jag får tid.

Thanks dude  :)

Mvh

Memphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion