Forum > Färdiga produktioner
Memphis - When are you coming home?
Ola:
Tjena hej. super bra detta. men som "Dörmått" brukar säga men......
ditt foootarbejte...
jag var lyrisk ända tills när harmonierna ändrades på sista gura akordet och fiolen kom in ¨
det krassa hela låten för mig eller nja inte hela mest slutet ;)
bra jobbat mvh
Memphis:
--- Citat från: Guran skrivet 04.03.2008, 16:24:56 ---Tjena hej. super bra detta. men som "Dörmått" brukar säga men......
ditt foootarbejte...
jag var lyrisk ända tills när harmonierna ändrades på sista gura akordet och fiolen kom in ¨
det krassa hela låten för mig eller nja inte hela mest slutet ;)
bra jobbat mvh
--- Slut citat ---
Tack Guran. Gött att du säger precis hur du tycker. Jag tog o lyssnade på låten igen nu efter en vecka och får säga att det ligger mycket i det du säger. Det är nyttigt att ta paus från det man gör ibland. Eftersom jag hade lite tidspress med låten så skyndade jag ihop fiolen och hör nu att det faktiskt inte låter jättebra egentligen. Fiolens ljud passar inte in i ljudbilden riktigt samt att den låter som Rattlesnake sade "föga realistisk". Haha, sitter här o kommenterar min egen låt. :P Jag tror att man antingen skall skippa fiolen eller lägga in en väldigt verklig cello. Tåls att fundera på. ^_^
Tack igen
Memphis
max:
Snyggt detta!
Tonartsbytet tycker jag är en höjdare lyfter låten fint på slutet. Melodin som fiolen spelar tycker jag är fin, hade kanske blivit ännu bättre med en cello med lite mjukare ljud som du skrev.
Bra jobbat med gitarrspelet, låter väldigt bra!
david.roennlund:
Snygg effekt på gitarren!
Gillar att sången och att den ligger så fint i mixen!
Håller med mr.gura om att ""fiolen"" krachar låten :(
""fiolen"" är både spelad skumt och har ett fult ljud , men jag fattar vad du vill ha och det skulle vara snyggt med en riktig fiol! el cello!
jag har/är en rätt shysst levande fiol/viola , tyvärr har jag fullt som fan nu, med tenta och ett pm som ska in om ca 1,5v :(
men jag kan se om jag får tid att spela lite, annars kanske efter...
hejs
Memphis:
Max: Tackar för att du lyssnade o kommenterade. ^_^
David: Tack till dig med. Att du säger att fiolen är skumt spelat kanske beror på att jag gjorde en slags baktakt med melodin som jag tyckte var skön men man kanske skulle ha en mer konkret melodi. :rolleyes: Det skulle vara väldigt kul om du ville ge ett försök med att spela in fiolen. Säg till om du får tid o lust någon gång. Isfåfall har jag förhoppnings gjort en ny melodi vid det laget som jag kan skicka eller nått.
Hade gött!
/Memphis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida