Forum > Färdiga produktioner
Memphis - When are you coming home?
Memphis:
Tack för orden grabbar. :)
Ja, tonartsbytet blev lite annorlunda faktiskt, och oväntat som sagt. :) Och fiolen skall jag lägga på lite mer reverb och se ifall det blir bättre, testade lite snabbt när jag gjorde den men det kändes som att fiolen kom för långt bort i förhållande till gitarren. Får laborera lite till. Funderar även på att ha en lägre cellostämma som kompletterar fiolen.
/Memphis
Plinka:
Hej! Mysig låt, jättefin gitarr, och fin sång. Dock kanske du skulle höja volymen aningen på stämman om den nu ska vara där, så att den hörs lite bättre?
Kornstad:
Tjenare!
Fastnade direkt för denna låten när jag fick hem den och det var riktigt kul att få chansen att lira in den.
Ännu trevligare att du blev nöjd med resultatet. ;)
Jag håller till viss del med om det där med två stämmor faktiskt, fast jag är väldigt kluven i frågan.
Skulle kunnat tänkt mig att använda dubbingen på sången på ungefär samma sätt som med gitarren, så att det inte ligger med hela tiden som nu och kanske breddat det en liten aning mer i så fall. Men jag gillar ändå den effekt man får med dubbingen så.... kluven som sagt.
Dividend:
Låten har ju något speciellt helt klart. Välsjunget, välspelat, välskriven text. Kan inte uttala mig om det mixmässiga eftersom det verkar vara utveckling på gång?
Gillade annars versionen där du sjunger också Memphis. Kändes mer personlig då :) (Inte för att kornstad gör ett dåligt jobb här, absolut inte)
Markus Broberg:
Fy fan så fint:) Jag tycker allt är bra:) Keeper.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida