Forum > Färdiga produktioner

mahan - CHEERS TO YOUR HEALTH

<< < (11/18) > >>

SteveHarris:
Hur kan man inte digga din musik :)
Tippar på att lyriken är gjord i en grym whiskey baksmälla?

mahan:

--- Citat från: SteveHarris skrivet 28.02.2008, 01:59:57 ---Hur kan man inte digga din musik :)
Tippar på att lyriken är gjord i en grym whiskey baksmälla?

--- Slut citat ---

Tjou Tommy!
Jaha , mera knepiga frågor....
Det enda sättet att kunna låta bli att digga är väl att låta bli att lyssna.... :P
Men kul att du orkar lyssna, och vad jag kan komma ihåg, så har whiskyn nånting nog att göra med både låt o lyrik att göra, tror jag. Och delvis får vi tacka Spacetrucker för lyriken, om jag minns rätt.... :rolleyes: :P :lol:

h.   johan

Emulator:
allt har ju blivit riktigt bra mycket bättre sen du började posta, framförallt trummor och mix.

Dock känns hela mixen low-mid-rik, alltså rätt mycket lågt mellanregister, sen en grop, och sedan rätt mycket vässa. något att se över eller mina öron som är fel?

Gitarrljuden låter lite för homogena för mig, skulle gärna sett ett par gitarrer med lite med plockig, eller "korttonsspelat" stil. Det låter alldeles för mycket Def Leppard nu.

Bra utrryck i sången, bra trummor säger jag igen om jag inte sagt det. :D

Inte färdiga än för mig...mixen behöver lite mer balans frekvensmässigt....

men fan va skönt det är at få gnälla o klaga på småsmåsmåsaker när allt är så snyggt gjort :D

david.roennlund:
Får nånslags 80-tals feeling , inte för att det är nått fel med det  :P

Snygga trummor och sköna grötgitarrer ( men det hör ju till stilen ) ( kanske de, gitarrerna, är lite bumliga)

hm, jag skulle vilja ha en öppnare ljudbild...

men , fan detta är good shit  :)

mahan:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.02.2008, 12:36:48 ---allt har ju blivit riktigt bra mycket bättre sen du började posta, framförallt trummor och mix.
Dock känns hela mixen low-mid-rik, alltså rätt mycket lågt mellanregister, sen en grop, och sedan rätt mycket vässa. något att se över eller mina öron som är fel?
Gitarrljuden låter lite för homogena för mig, skulle gärna sett ett par gitarrer med lite med plockig, eller "korttonsspelat" stil. Det låter alldeles för mycket Def Leppard nu.
Bra utrryck i sången, bra trummor säger jag igen om jag inte sagt det. :D
Inte färdiga än för mig...mixen behöver lite mer balans frekvensmässigt....

men fan va skönt det är at få gnälla o klaga på småsmåsmåsaker när allt är så snyggt gjort :D

--- Slut citat ---

TAckar EMU för den! :)

Tror nog dock att det är dina öron som har fel, min mix kan väl inte vara felaktig :P :lol: :D
Näemen, noterar alla små detaljer, kul att du gett dig tid att lyssna kritiskt. Ska kolla på registren i mixen, kanske vässa lite, men såpass gammal o lat att jag inte vågar lova att spela in nya plockgitarrer, bra idé dock. Men vem vet.... ;) Kanske jag gillar Def Leppard, kan dock för allt i världen komma på hur det låter.

Tackar för lyssningen o god feed! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion