Forum > Demolåtar

equality - silence - hårdrocksballad? (backing)

<< < (2/4) > >>

1up:
Snyggt so far!

De härliga harmonierna en bit in i låten ger vid handen att dra ned elguran när pianot kommer. Slänga på rätt mycket och stort reverb på pianot. Lite mjukare pianoballadshåll? Gura i bakgrunden, gött distig, och sen det mjuka pianot över det.  :wub:

Skulle vara kul att höra basgången utvecklas med inledande slide och intresseväckande frasering här och var.

Fila lite på strukturen vet ja. Labbade lite i Cubase och det går att dra den lite naturligare.

Undrar just vad sången kommer handla om denna gången. :)

Harmonica mike:
Tjena.
Kul att du testar nåt nytt.
Jag tycker det låter bra.Med sång på så kommer det att bli riktigt grymt.Väntar me mixeri inputs tills du fått lite mer struktur på låten..

Mvh
Micael

cykeln:
Läckert intro - både ljud och lir - kanske något mycket dist
Snyggt när basen (och trummorna)kommer in
När sen första versen? börjar och pianot kommer in så dränks det av gitarren
Skulle det funka med att helt ta bort gurorna och ha det lugnt och fin med bara
piano, bas, trumm för att sen komma tillbaks med gurorna ?
Bra grund här!

max:
Låter bra det här!
Håller med cykeln lite om gitarrerna, kanske hade det varit snyggt att ha de i introt och att de kom tillbaka senare i låten? Kanske något lite mindre reverb på gitarren?
Snyggt komp, tycker pianot passar fint. Ser fram emot att höra denna med sång på :)

equality:
Får tacka för konstruktiv och positiv kritik!  :D Gitarrhjältarna har lite olika uppfattning om hur det skall låta men så skall det vara i en kompetent församling och själv är jag helt noooobie när det gäller elgure-sound. Tyckte bara det lät fräääänt som man sa på sjuttiotalet.  :rolleyes:
Jag har fått många bra uppslag hur jag skall gå vidare och det är jag nöjd med. Om nån kan tänka sig colab kring detta primitiva stycke så...be my guest!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion