Forum > Demolåtar

equality - silence - hårdrocksballad? (backing)

<< < (3/4) > >>

mahan:
Tjo EQ!

Med spänning startar jag spelaren, inväntande en mjuk ackegura och skönsång....
Så överraskningen blir stor när disten fräser till i örat. Intron låter riktigt snygg, men sen blir både guraliret o soundet lite enformigt.
Och så lite ostämda instrument för att vara extra småpetig o besservisser hä.. :P

Pianot passar snyggt in och där pianot spelar kunde du byta distguran till ackegura för att få kontrast på det hela.
Och vet ju att din sång o sångröst kommer att lyfta detta högt!

Grönt ljus från Obbnäs,
test på allt nytt understödes varmt! :)

h.   johan

equality:
v egghufvud: Tog ljuden ur JV 1010:an i detta stdium och det är inte de bästa.
Vallhagen: Uppfattad. Jo, skulle letat runt mer kanske. Tack för låttipset ska kolla detta!
1up: Tack för bra råd men "dra den lite naurligare" fattar jag inte... Sången, vet i tusan
HM: Tack kompis!
Cykeln: Bra råd. Bara att det kan låta som en annan låt när pianot kommer in men får se. Tack!
max: Thnx. Tar med mig dina matnyttiga råd.
Oraklet i Obbnäs: He, he. Ostämt!? Förvånar mig inte.  Mittskötebarn Ibanez AS 100 stämmer om sig i parti och
minut. Och jag tänkte att det gör ett hyperkänsligt konstverk. Får nog lämna in den då. Intonering och såna saker kan spela in här.
Jo fler vill förstärka kontrasten men jag tror att det då kan uppfattas som en ny låt. Tack för grönljuset och för lyssning Johan!

Dividend:
Potential här! :)
Tycker gitarren låter väldigt bra i början för att sedan bli lite småjobbig när låten skiftar fokus (sång kommer in?) blir dur och så... Fasen finns en akustisk i bakgrunden, nä piano? Kanske det som stör, bara perosnliga betraktelser det här :)

Tokai:
Varför kan du inte lägga låten på KR: sida istället för box.net? Jag kommer inte där :ph34r:
Och varför gör jag inte det? Antagligen blockerar brandväggen, men jag får inga signaler från ZoneAlarm. Skumt.

ynot:
anar men bara anar
den tredje i sviten galna låtar
det finns ett underbart uttryck i detta som ligger i det haltade samspelet emllan bas o guran i ren possetiv bemärkelse
detta är inte hårdrock detta är skit bra.
detta är inte en ballad detta är den del av livet.
niel young möter tom WAITS SKRIK O REN KÄRLEK.

mycket gott
mumms va gott..

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion