Forum > Demolåtar
equality - silence - hårdrocksballad? (backing)
equality:
LÅTNAMN: Silence?
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: hårdrocksballadkomp
LÅTLÄNGD: 2 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
INSPELNINGSÅR: e
FORMAT: emmpetre
Testade Amplitube och fastnade för ett distljud. Låten är ju inte ens kvartsfärdig och otrampad mark här och tacksam tips för att komma vidare (förutom att det skall vara sång och stick alltså). Tänkte på val av instrument, ljud på sologitarr, piano skall det väl inte vara??
LÄNK: Silence
Wernborg:
I intro låter gitarren fantastiskt fin. Mot slutet känns som om den tappat styrfart på nåt sätt? Märkligt. Tror det är nu går över till att spela hela ackordet på en gång till skillnad från introts plockande. Pianot tror jag fyller sin funktion bra, speciellt när det kommer sång på sedan. Annars kan du sänka det så att det bara finns och lägga på ett par rena gitarrer som spelar något snarlikt.
Bra grund till låt detta.
equality:
Jag vet, på nedtoningen men det blir nån otajthet där va? Tyckte bara jag bara kopierade rakt av. Ibland sker de mest märkliga ting.
Får försöka hitta var det ligger. Tack annars för värdefulla synpunkter.
egghuvud:
Jovars. Snyggt inledande. Vet inte om jag tycker ljuden smälter ihop. Främst då pianot och gitarren. Kontrasten blir lite märklig på något sätt. Basen är lite mullrig speciellt på de mörka strängarna. Snygga harmonier lovande. Skall bli kul att höra sångmelodi på detta. :)
Vallhagen:
Njae... med risk för att låta som en destruktiv gnällspik: Gitarrljudet är inget bra alls. Det är ett sånt där ljud som låter massor liksom av sig själv. Känns kanske fylligt och ballt att lira med, men låter inte bra.
Testa ett helt (eller hyfsat) rent ljud, ev med massa delay/chorus, för att få den där powerballadkänslan. Lyssna gärna på Judas Priest "Beyond the realms of death", det är så det ska låta.
Piano är rätt.
Det ligger en bra låt i botten här, så jobba vidare:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida