Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people

<< < (4/10) > >>

Yllet:
Så nu har jag faktiskt mixat om delar av låten, då mastern framhävde en del saker som jag ogillade. Mycket tack vare tsmalmbes kritiska inlägg.

Skippade nu multiband och körde singleband kompressor istället. Resultatet (i kombination med lite annat pill) blev softare och ja tror det funkar bättre.

Vad tycker ni nu?

http://jon.rinneby.se/musik/20_million_8.mp3

Yllet:
Bump  :unsure:

Glöm inte bort denna tack. Har nu anpassat mastringen efter önskemål...

oBBa:
Fan vad jag gillar dina låtar, skumt med tanke på att jag inte alls lyssnar på denna typ av musik till vardags.
Du får en rymd i din musik utan att få det att låta plastigt och sliskigt på något sätt. Melodierna är också relativt simpla och lite monotoma vilket också faller mig i smaken.

Jag kan inte ens stava till masrti....matsernig ähhh.......så tyvärr kan jag inte ge dig några tips där, jag tycker det låter bra helt enkelt.

20 million people är en mycket bra låt, dock inte lika bra som "I dont wanna go out tonight" (sönderspelad i Itunes)  :)

/oBBa

max:
Tycker den nya versionen låter lite mjukare och är kanske ännu behagligare att lyssna på, men jag tycker båda låter bra. Inte så mycket hjälp kanske, men ändå :)

tsmalmbe:
Om  du skulle plocka bort yttepytte mellanregister, skulle jag  gilla det ännu mera. Men nu är inte övre registret tröttande i varje fall. Förra  versionen hade dock mera "resolution", nu låter det ... ja limiterat helt enkelt och lite för dynamikbefriat. Detta hördes inte på förra versionen. Lite pumpande på vissa frekvenser, lite grötigt överlag. Volymen är mera pressad på den här nyare versionen, vilket i mina öron är onödigt. Frökens sång lider av det i de mer täta partierna, vilket är ett högt pris att betala för lite tilläggsnivå. Stereobilden är bra, bättre nu i själva verket än tidigare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion