Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - My Hero
Harmonica mike:
Tjena Maxen å caroline.
Jo men nu bärjar det likna nåt. 0.46 - 1.18 kunde musiken vara liite högre för att matcha Caroline bättre.Sänk inte henne,höj bara det andra lite.Förstår att syftet är att skapa dynamik mellan ös partierna,men lite högre får det gärna vara på de lugnare delarna.På de rockiga partierna har du perfekt balans i mixen. 1.44 - 2.17 samma där,höj musiken lite. Solo partiet funkar kanon,bra balans där också..
Kanske skulle du testa ett reverb på virveln,ett halvstort rum med lite svans så den "hänger" lite i luften efter varje slag(obs. inte överdriva,bara lite svans)..Kanske bara på rockpartierna..eller på rubbet,testa det.
Annars är det ett mycket gott jobb på denna,kul att du tar till dig av synpunkterna som "forumarna" bjuder så frikostigt på.Det är rätt nära nu Max..
Mvh
Micael
MaxB:
Skön röst och tajt spelat. Men jag gillar inte trummorna på de lugnare partierna. Där känns den midi-för-hand-knackad. Och det är inte lätt att få till. Andra använder ju fantastiska mjukvarutrummor som låter på riktigt nuförtiden.
max:
MaxB
Tack för lyssning! Ja, trummor är inte lätt.. Använder EZ-drummer, går säkert att få till lite mer verklighetstroget ljud, ska prova att skruva lite till.
HM
Kul att det blir bättre :) Ska testa dina förslag helt klart i de lugna partierna och testa med ett reverb på virveln. Känns skönt att du tycker det är balans i mixen i de rockigare partierna, tycker de är svåra att få till.. :)
Jo, jag suger åt mig som en svamp :) Väldigt tacksamt med så mycket feedback!
Light Head
Tack för lyssning och dina kommentarer! Vi kommer nog inte att spela om något på denna låten, men jag ska prova att skruva lite med ljudet på sången.
Dividend
Japp det ska jag göra :)
equality
Tack! Kul att du gillar. Tycker aldrig att jag får gitarrerna riktigt tajta så särkilt kul att höra att det låter tajt!
Ska testa att skruva lite på ljudet på virveln.
Wernborg
Tror att det är något högre gitarrer i versionen som ligger uppe nu. Testade att ta bort strängljudet mellan ackorden i introt och lägga till lite trummor istället, funkar nog bättre. Tack igen för kommentarerna!
max:
Testade att mixa lite till och laddade upp en ny version. Musiken är lite högre överlag nu, hoppas balansen fortfarande funkar :)
Harmonica mike:
Tjena Maxen.
Jorå,nu börjar munspels lirarn bli nöjd.Halvvägs in i låten,hittar inga "nits".Möjligen är sång stämman lite låg,men det är ju en smaksak..Sen har du den hårt pannad vänster,en stämma till på höger - alternativt lägg den i båda kanalerna..Gärna pannade då..
Jo nu hörde jag nåt när låten började om..Du har ett omotiverat baskagge stamp alldeles i början..
Skippa det så kan du nog vara rätt nöjd med mixeriet.Fast vi får se vad proffsen säger,dom har alltid nåt att tillföra :D
Om jag ser tilll de första versionerna då jag följt denna låt från början,så är du framme nu.Mycket gott jobb i denna och en skitbra låt!!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida