Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - My Hero
max:
sorry! fixat till det nu..
Rattlesnake: Tack, kul att höra! Ja trummorna får jag jobba vidare med. Gitarrerna tycker jag är ruskigt svåra att mixa så de låter bra, de är ganska urgröpta nu som du sa.
Tack för din feedback!
Wernborg:
Mycket bättre trummor nu. Lyssnar i mina lurar nu och tycker nog att sången är för hög, eller gitarren för låg.
I introt noterar jag att du "pillar" rätt mycket på strängarna mellan ackorden. Medvetet eller inte. Jag tycker inte det är snyggt.
Annars gott.
equality:
Gillas. Görtajt (avis). Har ingen kolla alls på genren men det låter eget. Dock ingen melodi som fastnar direkt men det behöver den inte göra. Caroline sjunger snyggt. Skickligt gitarrsolo. Bra lirat.
Trummorna bra men tråkigt ljud på virveln fr 01:45. Låter annars färdigt i mina öron.
Dividend:
Trevlig låt, men inte min kopp te. men tyckte förra låten var min kopp te, så fortsätt posta! :)
Light Head:
Helt ok låt!
(måste passa på att upprepa, "bättre låt=hårdare kritik")
Sången är lite långt bort och för kall. Stackars Caroline låter som om hon skall gå sönder. Det finns vissa lägen på rösten där det helt plötsligt kommer fram en massa "kropp", och helt plötsligt så känns det innerligt och fyllt med känsla.
Jag är ju ingen sångpedagog direkt... typ inte alls, men i de partier där Caroline tar i och sjunger i de lite högre registren så låter det ansträngt och som om det ligger lite lite lite out of tune t.o.f.. Däremot när C sjunger lite försiktigare så är det mycket vackert! Likaså vid de partier där sången ligger några toner längre ner. Riktigt bra då! Kören låter oxo bra.
Basgången är lite enformig under de lugna partierna. Den skulle kunna varieras något även på refrängen, men det är inte lika viktigt. (nu sitter jag ju i ett glashus av rang,, som syntnisse så "älskar" man ju oktavbas.... så vad klagar jag på!?!?)
Nu har jag lyssnat 6 ggr på låten och kommer fram till att den är något bättre än bara ok.
Bra låt med klart musikaliska ambitioner!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida