Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - My Hero
max:
LÅTNAMN: My Hero
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Rock n roll
LÅTLÄNGD: 3:33
KOMPOSITÖR: Caroline & Max
PRODUCENT: Caroline & Max
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Hej!
Här kommer en ny låt inspelad på nya Imac:en (tack för alla datortipsen :) )
Vet inte om den ska vara på den färdiga avdelningen, är säkert en del i mixen som bör rättas till.
Tacksam för kommentarer på låten som sådan och mixen såklart :)
Ha det!
Wernborg:
Har nog kommenterat en låt av er tidigare. Caroline har lyft sig ett par snätt tycker jag. Bra närhet i rösten tycker jag.
Refrängen tror jag skulle få bättre skjuts om du fimpade hihaten och la på en öppen dito på alla fjärdedelar istället. Det blir lite stolpigt nu. I versen känns hihaten lite onaturlig också när det kommer dubbelslag.
Sticket var skönt.
Harmonica mike:
Tjabba Max Å Caroline.
Här håller jag med "jazz farbrorn".Öppna ht:en låter skumt..Den låter oxå lite tamburin..och alldeles för frekvent lirad..Halvera minst.Varva med lite svagt ride lir..I introt så tycker jag att sången ligger avlägset/lågt men det kan ju vara så,bättre när det drar igång..
Basen(lirad på guran),lite för låg oxå..Går det inte att feta till den lite i eq:n och dra upp volymen lite?..Hela mixen skriker diskant och övre mellan..Baskaggen saknar botten..så även virveln..Låten behöver TRYCK Max!
Nog med kritik.
Låten skön och sången riktigt bra,gura solot låter nice..Dona lite i mixen så blir detta kanon!
Mvh
Micael
max:
Tjena och tack för lyssning och kommentarer!
Japp jag får ändra på hi-haten, den blev inget vidare. Basen vet jag inte riktigt hur jag ska få ordning på, det är en riktig bas inspelad genom gearbox och sen komprimerad ganska mycket i mixen. Har kanske eq:at den lite konstigt eller något..
Ska ta en kik till på mixen i veckan!
Ha det fint!
Yllet:
Sitter på jobbets datorhögtalare så jag kanske kan ge en helt ärlig lyssning. Men en låt ska ju låta "bra" överallt så det kanske e bra att du får lite från detta hållet också ;)
Vill ha mer riv i gitarrerna, de känns lite platta och plastiga. Mer köttiga sounnd. En distad bas alt en tydligare bas är önskvärt.
Hihatten ligger för starkt i förhållande till det andra. Nu känns det som om hihatten ligger starkare än både sång och gitarr.
Jag tror du ska försöka balancera mixen bättre, så är du en bra bit på vägen... Börja med trummorna, sen pillar du in basen så de låter bra tillsammans, på med gurna så de känns som de driver låten frammåt. Och sist drar du på med sången så den ligger tydlig i centrum och inte behöver skämmas för sig.
mvh Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida