Forum > Demolåtar

MaxB - The Hacienda

<< < (4/9) > >>

jay thomas:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2008, 17:53:31 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 11.02.2008, 16:23:48 ---You bet! Om du vill ha ett ännu flummigare intro, pma.  ;)

--- Slut citat ---
Vill göra själv  ;)

--- Slut citat ---

Jahaja, ändrat ser jag. Igår fanns det en liten feghet...  :o ;)

MaxB:
Igår feghet - idag naivitet  -_-

Jag har spelat in gitarren i början på nytt. Försökte lära mig de goda bitarna och sätta ihop dem. Snubblade över något lick som lät som om MK hade hittat på det tror jag...
I en wave-editor har jag hängt på detta intro i början på f.d. Military:

[REDIGERAD]Länken bortagen[REDIGERAD]

jay thomas:
Liten fråga, hur får du till det där diskantiga twangljudet? Skulle vilja ha detsamma på min Yamaha men det kommer ett mer basigt(bumligt) ljud som jag inte gillar riktigt...

MaxB:

--- Citat från: jay thomas skrivet 13.02.2008, 12:51:10 ---Liten fråga, hur får du till det där diskantiga twangljudet? Skulle vilja ha detsamma på min Yamaha men det kommer ett mer basigt(bumligt) ljud som jag inte gillar riktigt...

--- Slut citat ---
Twang - yin/yang? Vilket ljud menar du som inte är bumligt - är det Rolands "Fat synth" eller Ibanez "String tune"?  ;)
Om det är ljudet från Ibanez-gitarren du menar, kanske det kan vara gratis-reverbet - GlaceVerb:
http://www.dasample.com/index.php?show=glaceverb

jay thomas:
Som sagt, det är min gura som är bumlig... Får kolla om jag kan twanga den via lite eq och annat hokuspokus.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion