Forum > Färdiga produktioner

Karl - common sense

<< < (3/7) > >>

jay thomas:

--- Citat från: karl skrivet 07.02.2008, 12:18:45 ---Tack alla...texten var menat till jay thomas som sa att han inte lyssnar på texten :unsure: ;) however får dra den här en gång till, hade nog för bråttom...men kul att så många gav sin opinion...tnx karl

--- Slut citat ---

Hmm, kan inte ens läsa ditt inlägg, den består av massa text...  :unsure:  :D

Skämt åsido, gillar låten mycket. Får G-vibbar av rösten och vissa vändningar i låten.  Som den Tom Tvärtom jag är, gillar jag reverbet även om det innebär i detta fall att sången känns lite odistinkt.

Angående text, tror jag lyssnar mer om texten presenteras, kanske.

Men det är fortfarande så att jag sällar verkligen lyssnar på texter och det har alltid varit så. Melodin lyssnar jag självklart på men vad som framförs... Kanske också beror på att jag aldrig skriver låtar med en sångbar melodi, än mindre någon form av text.

tsmalmbe:
Sången låter som om den skulla vara körd genom samma rum som ez-drummer defaultsound - tvi vale. Dessutom är ekvaliseringen otrevlig, mycket bumligt sångsound. Antingen är felet i mikrofontekniken, eller i ekvaliseringen (fel eller obefintlig).

Det att din låt låter som en klassisk Peter Gabriel -låt räddar dock en hel del förstås.

karl:
absolut jt...alla gör vi på olika sätt och inget är varken sämre eller bättre än något annat....det var inte meningen som en syrlig kommentar utan snarare tog jag chansen att föringa min engelska grama....visst jag är inte heller mainstream i alla lägen och på dina alster märks det tydligt att du går din egen väg och det uppskattar jag för hur roligt är det när alla låter likadant...tnx för lyssning /  karl

--- Citat från: jay thomas skrivet 07.02.2008, 12:38:37 ---
--- Citat från: karl skrivet 07.02.2008, 12:18:45 ---Tack alla...texten var menat till jay thomas som sa att han inte lyssnar på texten :unsure: ;) however får dra den här en gång till, hade nog för bråttom...men kul att så många gav sin opinion...tnx karl

--- Slut citat ---

Hmm, kan inte ens läsa ditt inlägg, den består av massa text...  :unsure:  :D

Skämt åsido, gillar låten mycket. Får G-vibbar av rösten och vissa vändningar i låten.  Som den Tom Tvärtom jag är, gillar jag reverbet även om det innebär i detta fall att sången känns lite odistinkt.

Angående text, tror jag lyssnar mer om texten presenteras, kanske.

Men det är fortfarande så att jag sällar verkligen lyssnar på texter och det har alltid varit så. Melodin lyssnar jag självklart på men vad som framförs... Kanske också beror på att jag aldrig skriver låtar med en sångbar melodi, än mindre någon form av text.

--- Slut citat ---

jay thomas:
He e lugnt, tog det inte så heller!  :) Följer mer än gärna fortsättningen på låten.

karl:

javisst vi var i samma rum EZ och jag :P ...jag ska greja till med ett nytt sånglägg...men helt missnöjd är jag inte med sångljudet...vet inte men det är medvetet med just det reverbet...sen om det upplevs som öken kan jag bara beklaga och säga att smaken är olika...och det är i sin ordning ....tack för lyssningen
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 07.02.2008, 14:37:46 ---Sången låter som om den skulla vara körd genom samma rum som ez-drummer defaultsound - tvi vale. Dessutom är ekvaliseringen otrevlig, mycket bumligt sångsound. Antingen är felet i mikrofontekniken, eller i ekvaliseringen (fel eller obefintlig).

Det att din låt låter som en klassisk Peter Gabriel -låt räddar dock en hel del förstås.

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion