Forum > Demolåtar

CHROME: "Tomorrow" 020906

<< < (5/36) > >>

stajo:
helcool låt det här. Mycket spännande att lyssna på med alla olika effekter. Ibland kanske rösten drunknar lite, kanske upp med den lite ja. Schysst kör får verkligen fart på låten där. Låten visar på stort tekniskt kunnande, långt över min egen :). Tycker EMU går framåt i sången helat tiden. Ja det finns egentligen inget att klaga på vad gäller spel förutom att det kanske är aningens mycket som händer ibland.

Lyssnar vidare...
Gott

Åsa:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 02.03.2008, 12:13:04 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 02.03.2008, 11:28:02 ---ja jösses, det blev en kör av.... mig  :D ha ha!

Nåja, efter min eufori av stämsång igår kväll så får jag sansa mig idag och välja ut några av stämmorna och lägga upp exempel på dom.. hav öfverseende med det som komma skall  ;) 

Kören haltar lite här i ex, pga Tomas var lite slirig i natt :) Lyssnar ni från 06,27 och allra helst från 07,03 så hörs kören extra tydligt så ni får en känsla för hur det är tänkt. -eller tänkt och tänkt, improviserat iaf..

Så, återkommer under dagen!

/Åsa

--- Slut citat ---

Enligt min ringa mening, ska nog frun lägga upp alla stämmorna.
De skapar en mycket angenäm känsla tillsammans.
Så, lägg upp alla så får vi se sen ;)

--- Slut citat ---

Räcker 6 olika stämmor åt herrn? Så hittar du nog någon som faller dig i smaken  :) 

På g...

david.roennlund:

--- Citat från: Åsa skrivet 02.03.2008, 13:26:47 ---
--- Citat från: david.roennlund skrivet 02.03.2008, 12:13:04 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 02.03.2008, 11:28:02 ---ja jösses, det blev en kör av.... mig  :D ha ha!

Nåja, efter min eufori av stämsång igår kväll så får jag sansa mig idag och välja ut några av stämmorna och lägga upp exempel på dom.. hav öfverseende med det som komma skall  ;) 

Kören haltar lite här i ex, pga Tomas var lite slirig i natt :) Lyssnar ni från 06,27 och allra helst från 07,03 så hörs kören extra tydligt så ni får en känsla för hur det är tänkt. -eller tänkt och tänkt, improviserat iaf..

Så, återkommer under dagen!

/Åsa

--- Slut citat ---

Enligt min ringa mening, ska nog frun lägga upp alla stämmorna.
De skapar en mycket angenäm känsla tillsammans.
Så, lägg upp alla så får vi se sen ;)

--- Slut citat ---

Räcker 6 olika stämmor åt herrn? Så hittar du nog någon som faller dig i smaken  :) 

På g...

--- Slut citat ---

Ja, det låter shysst :)

Emulator:

--- Citat från: stajo skrivet 02.03.2008, 12:17:58 ---helcool låt det här. Mycket spännande att lyssna på med alla olika effekter. Ibland kanske rösten drunknar lite, kanske upp med den lite ja. Schysst kör får verkligen fart på låten där. Låten visar på stort tekniskt kunnande, långt över min egen :). Tycker EMU går framåt i sången helat tiden. Ja det finns egentligen inget att klaga på vad gäller spel förutom att det kanske är aningens mycket som händer ibland.

Lyssnar vidare...
Gott

--- Slut citat ---

Tackar för fina kommentarer. Känns riktigt kul att höra :D  Du har nog rätt att det händer lite väl mycket, och sången, den skall ju uppdateras så småningom :)

kommer väl lite sångfiler ikväll att tanka hem för de intresserade som vill vara med i kören :)

Åsa:
Oj oj, vad man ger sig på..  :wacko: Satt här och improviserade fram stämmor igår kväll, förvänta er ingen skönsång men det är åtminstone en stämma att lyssna på och öva till  ;) Det finns 6 st att välja på.

Jag har gjort så att musiken ligger som bakgrund, först hör ni Emu en vers, sen kommer stämman (efter ca en halvminut)  plus att jag har sjungit in leaden som ligger som stöd svagt i bakgrunden. Det finns även en fil där alla stämmor ligger med, kanske bra att lyssna till för att få en helhet. Inte så bra volymmässigt men det är ju bara en acapella för att låta alla stämmor höras nu..

Observera att jag missade lite i texten på ett ställe på flera stämmor  :( men det hörs inte i stora massan -fast det är ju bra om ni sjunger korrekt förstås  ;) Text finns lägre bak i tråden.

Ta för er nu, välj en stämma träna in o skicka sångfil till Emu! Han efterlyser även handklappningar " tempo 90. 6/8-takt. klapp på fyran". Själv skulle jag kanske sagt -klappa i takt  ;)

Och dom som har mic typ stormembran står ca en halvmeter ifrån, rätta mig emu om jag har fel.. Jag kör en ShureSM58 och har stått ca 1 dec ifrån.   Nu så, ta detta för vad det är nu, lycka till med stämsången killar och tjejer!!!

Länk här:
www.perfectbounce.se/bbbchoir.rar

ps. har döpt filerna lite annorlunda men ni kommer att förstå hur jag menar  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion