Forum > Demolåtar

Nose Cream - Safta bär

<< < (2/5) > >>

mahan:
BTW, vem eller vilka består Nose Cream av?

SYNTH:
Sånt här gillar jag skön musik! :)

1up:
Där vid 90 tar låten verkligen krut! Grymt groove och saxliret är underbart. :wub: Ligger det någon effekt på saxen? Den känns rätt ljus och lätt malande i längden i ljudbilden. Vore nice om den efter ett tag kunde ändra karaktär och bli lite lättare, varmare i tonen.

Början är lite stökig för mig i ljudbilden och generellt lite mer innehåll som fångar intresset om syftet är att göra en sån typ av låt. Som bakgrundsmusik funkar det kalas.

Mer groove och sax till folket! ;)

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 04.02.2008, 23:50:02 ---Jou Wernis!
Håller med JT om att distguran och saxen slåss om utrymmet i mitten, varför inte panorera lite och skilja dem åt. Lite svensktoppsvibbar med saxen o guran på varann i stämmor.
Snyggt gitarrsolo, enformiga trummor, snyggt piano, basen lite maskin...
Medelgott alster so far, lite skruvning o ett lyft e garanterat! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Bra tips om panorering. Enformiga trummor  :o Fan!! Trodde jag fått dom levande denna gången.
Tack för feed.

--- Citat från: mahan ---BTW, vem eller vilka består Nose Cream av?
--- Slut citat ---
Jag, Torgny Tjärnskog - sax, på vissa låtar Fatos Krasniqi - bas, på vissa spelar jag bas.
Bandet har somnat in.

--- Citat från: SYNTH ---Sånt här gillar jag skön musik!
--- Slut citat ---
:wub: Tack.

--- Citat från: 1up ---Där vid 90 tar låten verkligen krut! Grymt groove och saxliret är underbart.  Ligger det någon effekt på saxen? Den känns rätt ljus och lätt malande i längden i ljudbilden. Vore nice om den efter ett tag kunde ändra karaktär och bli lite lättare, varmare i tonen.

Början är lite stökig för mig i ljudbilden och generellt lite mer innehåll som fångar intresset om syftet är att göra en sån typ av låt. Som bakgrundsmusik funkar det kalas.

Mer groove och sax till folket!
--- Slut citat ---
Minns inte riktigt vad jag gjort med saxen. Kompressor, eq, delay och reverb är min gissning. Det brukar jag ha på det mesta. Vem fan vill göra bakgrundsmusik?  :lol:

DåligtGehör:
Tråkig! Gillar varken stilen eller soundet, men vad värre är så är det även inom genren en rätt toftig låt.
Man vet att en låt är tråkig när gitarrsolot kommer som en befrielse, inte grädde på moset. Sorry  :mellow:

Gräsligt misshandlat saxljud!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion