Forum > Demolåtar

Nose Cream - Safta bär

<< < (3/5) > >>

Wernborg:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 10.02.2008, 18:18:40 ---Tråkig! Gillar varken stilen eller soundet, men vad värre är så är det även inom genren en rätt toftig låt.
Man vet att en låt är tråkig när gitarrsolot kommer som en befrielse, inte grädde på moset. Sorry  :mellow:

Gräsligt misshandlat saxljud!

--- Slut citat ---

:(

Dålig låt, tråkig stil, dessutom kass i sin stil. Just det - ljudet suger också. Inget annat?  :lol:
Stoppar ner den längst ner i lådan och glömmer bort den. Jag som trodde att jag hade lite intressanta harmonier här. Fel.

Jo förresten - vilken genre är det och vad är ett exempel på en bra låt i genren?

Tack för feedback.

Emulator:
 :blink:

jag är ingen jazzman. eller vad detta är. låter lite typ amerikansk tillrättalagd jazz om jag får gissa mig på hur sån låter.

Tycker det är en trevlig resa genom stycket. Kanske saknas utstickande delar, någon riktig tokduell sax/gitarr ?

Snyggt ihopsnickrat. De lugnare delarna skulle mycket väl kunna vara den fond en bra jazzig röst behöver att sjunga till.

DåligtGehör:

--- Citera ---Jo förresten - vilken genre är det och vad är ett exempel på en bra låt i genren?
--- Slut citat ---

fölhögskolan.

Wernborg:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 10.02.2008, 23:46:16 ---
--- Citera ---Jo förresten - vilken genre är det och vad är ett exempel på en bra låt i genren?
--- Slut citat ---

fölhögskolan.

--- Slut citat ---

Konstruktivt och utförligt. Tack.

DåligtGehör:

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.02.2008, 23:51:29 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 10.02.2008, 23:46:16 ---
--- Slut citat ---

fölhögskolan.

--- Slut citat ---

Konstruktivt och utförligt. Tack.

--- Slut citat ---

Nej, det var det ju inte, men jag kan inte komma på några namn nu. Men "popjazz" är en genre som jag inte aktivt lyssnar på men ändå har hört genom åren om än mer förr. Mer utvecklade och orginella låtar har jag definitivt hört. Utvecklade behöver här inte vara samma som väldigt invecklade.

Det jag upplever som problemet med denna är att den är för enkel och typisk. Bekväm och outmanande istället för laid-back och intressant. Känns som vem som helst skulle kunna ha gjort den efter att lärt lite om "stilen". Det låter bitvis lite som "schlagerjazz" vilket nog delvis hänger på en del av melodiken men även lite tam frasering, samt slutligen soundet.

Jag hör inga klart spännande idéer, men det är bara min åsikt. Visa gärna att jag snackar i nattmössan. Känner du mycket för låten så borde du utveckla den oavsett vad någon säger.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion