Forum > Färdiga produktioner
Dividend - The only thing that matters (fd End of the Journey)
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 05.02.2008, 13:27:23 ---Överraskande positivt för att heta "End of the Journey", om "The End" är det sista krigaren gör innan han dör... Men om man blickar lite längre fram?
--- Slut citat ---
Tack för nagialaliknelsen, tänker väl på Bellmans bästa låt själv "Märk hur vår skugga", där textraden "döden ger liv.." sjungs i nån vers...
--- Citera ---Vackert och väldigt pampigt i sin enkhelhet. Pianot är bra, något bumligt som nämnts. Körerna är grymt bra! Stråkarna är vackra och tillsammans med kören i slutet så är det minst sagt stämningsfullt. "Ja Jonatan, jag ser ljuset,, jag ser ljuset....."
--- Slut citat ---
LH och Emulatorn:
Ok, synd med öh divergensen i åsikter vad gäller pianot.. Jag gillar pianot själv :) MEn lyssnar ju gärna sönder beethovens pianokonserter då och då :) Där pianisten är "nån snubbe i ett konserthus som lirar lite " :D
Inte några likheter i övrigt..
Nån annan som har åsikter om pianoprylen?
Emu själv då: Den där idén om "pausen" rippar jag rakt av ;) Nice idé och jag vet direkt var det skall vara och hur bra det blir, typ :)
Att byta ut pianot mot stråkar eller annat, känns lite mysko, eftersom det från början var "pianostycke nr 16". ;) Men mysko saker är mammas gata typ för mig så... Skall testa! :)
Takc för lyssningen båda!
Emulator:
hmm....pianot känns lite för statiskt kanske?`spelar för många toner vilet gör att det känns mer lättvindligt? mer ackordsspel, less is more kanske?
äh, det blir nog bra :)
Emulator:
förresten:
DABISH :D
hihi :lol:
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.02.2008, 14:28:27 ---hmm....pianot känns lite för statiskt kanske?`spelar för många toner vilet gör att det känns mer lättvindligt? mer ackordsspel, less is more kanske?
äh, det blir nog bra :)
--- Slut citat ---
:lol: ok... Vi får se. Om jag har för mycket ackordsspel blir jag kallad "staccatofanatiker" eller liknande av 1up så :lol: Men skall testa med stråkar och stryka en del lättvindigheter :) För att se om det blir bättre.
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.02.2008, 14:31:22 ---
:lol: ok... Vi får se. Om jag har för mycket ackordsspel blir jag kallad "staccatofanatiker" eller liknande av 1up så :lol:
--- Slut citat ---
Mycket riktigt så passa dig ;) :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida