Forum > Färdiga produktioner

Dividend - The only thing that matters (fd End of the Journey)

(1/14) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: The only things that matter (is you?)
ARTIST/GRUPP: Per-Erik Rosqvist
GENRE: Maffig orkestermusik i midsommarnatten :)
LÅTLÄNGD: ca 6 min
KOMPOSITÖR: Per-Erik Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Kanske tjej på sång snart
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Mahan och Emu har fått som de ville från första verren (i feb). Mahans djupkör är tillbaka, och Emus hatade piano är skrotat!
Ljusa personer båda 2!

Cellisterna grötar lite, men känns som det verkligen finns en enorm potential här med lite finslipning :)

Suttit uppe hela midsommernatten och inte kunnat sluta förrän nu, så tankar upp den för lite sågningar och allmänt negativa kommentarer :D

Några åsikter om arr, ljubild etc?

Wernborg:
Den är väldigt tyst.

:ph34r:

Dividend:
Fixat :)

mahan:
Jou Per!

Lite trevande intro, men efter one minute så kommer allt ordentligt igång, med snygga och trygga Persound piano o stråkar!
Vid 1:41 får vi in nya sound, munspelsliknande och mjuka körer i bakgrunden. Stråkerna sticker lite ut, volym lite ner.
Gillar manskörssoundet, det där hummande vid 3-minutersstrecket. Sen får vi snygg outro i stigande cresendo, sakta hummar ut med piano. Testa att avsluta låten med låga manskören istället.

Not bad at all! :)

h.   johan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 04.02.2008, 21:32:03 ---Jou Per!

Lite trevande intro, men efter one minute så kommer allt ordentligt igång, med snygga och trygga Persound piano o stråkar!
Vid 1:41 får vi in nya sound, munspelsliknande och mjuka körer i bakgrunden. Stråkerna sticker lite ut, volym lite ner.

--- Slut citat ---

Håller med om cellona, tycker du att de höga stråkarna skär i öronen så får jag kanske sänka dem också?
Tänker på när de går upp på "höga A" i början, äh kanske gör helt enkelt så att jag flyttar ner de noterna i rollen ;)

--- Citera ---Gillar manskörssoundet, det där hummande vid 3-minutersstrecket. Sen får vi snygg outro i stigande cresendo, sakta hummar ut med piano. Testa att avsluta låten med låga manskören istället.

--- Slut citat ---

kanske blir en och annan kastrat då ;) Men skall testa...

--- Citera ---Not bad at all! :)

--- Slut citat ---

Danke! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion