Forum > Färdiga produktioner

Ellen - Långa dagar sena nätter

<< < (2/4) > >>

Emulator:
gott :D

Hon kanske intonerar lite halvkasst? det gör jag, och när jag frösöker med autotuner låter det mycket om den i o med att den färgar ljudet i inledningen av varje fras... kanske är nåt sånt som spökar?

Wernborg:
Först trodde jag det var du som sjöng uppitchat.  :o Ett par snygga övergångar mellan delarna blir enda behållningen för mig. Det hörs att du gjort en del låtar i Skaratraditionen.  :)

Väldigt standardmässigt arrat. Att bara slänga på det gamla vanliga beatet räcker inte längre...

Gitarren gör halva låten säger du. Jag hör ingen gitarr alls förrän outrot.

perrra:

--- Citat från: Wernborg skrivet 03.02.2008, 02:18:30 ---Först trodde jag det var du som sjöng uppitchat.  :o Ett par snygga övergångar mellan delarna blir enda behållningen för mig. Det hörs att du gjort en del låtar i Skaratraditionen.  :)

Väldigt standardmässigt arrat. Att bara slänga på det gamla vanliga beatet räcker inte längre...

--- Slut citat ---

Denna låten var verkligen inte meningen att heller bli "komplicerad" ... en så enkel melodi, så enkel låt som möjligt.. Just för att artisterna skulle få en liten "present" .. det var väl själva tanken med det... Och gitarrer.

Herregud.. det går gitarrer i varje vers? refrängen har Jonas spelat exakt som basslinen går.. dam dadadam dadadam dadadam .. exakt samma slinga på gurorna för att få upp maffigheten lite..  I varje brygga finns det extra gitarrer och sist solodelen.

Tro mig.. dom ligger "lågt" kanske ni tror och hör. men dom gör halva låten :)

/Perrra

Wernborg:

--- Citat från: perrra skrivet 03.02.2008, 02:26:47 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.02.2008, 02:18:30 ---Först trodde jag det var du som sjöng uppitchat.  :o Ett par snygga övergångar mellan delarna blir enda behållningen för mig. Det hörs att du gjort en del låtar i Skaratraditionen.  :)

--- Slut citat ---

Denna låten var verkligen inte meningen att heller bli "komplicerad" ... en så enkel melodi, så enkel låt som möjligt.. Just för att artisterna skulle få en liten "present" .. det var väl själva tanken med det... Och gitarrer.

Herregud.. det går gitarrer i varje vers? refrängen har Jonas spelat exakt som basslinen går.. dam dadadam dadadam dadadam .. exakt samma slinga på gurorna för att få upp maffigheten lite..  I varje brygga finns det extra gitarrer och sist solodelen.

Tro mig.. dom ligger "lågt" kanske ni tror och hör. men dom gör halva låten :)

/Perrra

--- Slut citat ---

Knasigt. Jag letade verkligen efter gitarrerna innan. Nu hör jag ju tydligt plocket i versen, eller är det nåt annat. skit samma. Fast att det gör låten tvivlar jag på  ;)

Memphis:
Jag tyckte den var helt ok! Det är iofs inte alls någon genre jag diggar  :lol: men som sådan så var den bra. Tyckte hon sjöng rätt hyfsat. ;)

/Memphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion