Forum > Färdiga produktioner
Ellen - Långa dagar sena nätter
perrra:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.02.2008, 12:20:26 ---Släng upp Fest i byn istället ;) Den var bättre...
Annars håller jag med alla föregående talare om låten, inkl. dig. :)
--- Slut citat ---
Fest i byn är lite andra planer med.. den lanseras som veckans hitlåt på playdio denna vecka.. på söndag hamnar den som bubblare och jag ska försöka få upp den på topplistorna där inom 2 veckor .. den går att lyssna på dock på http://www.ellenlindblad.se/ ;)
tsmalmbe:
mixmaster: Soundet är vasst, saknar övre mellanregister och det låter lite "PA på marknadsområdet" över det hela. Listening fatigue slår på ganska snabbt. Autotunern... låter som dubbade spår, autotunade skilt. Vilket falskar lite hit och dit. Autotunern i sig själv är jag inte allergisk mot.
Låten är ju sen en typisk typlåt, och där träffar den nog målgruppen 100%. Det bevisar också videon. Och då när det är fest, kan ju soundet vara lite hit eller dit, skit samma liksom bara det är fest.
Gitarren kunde ha jobbat lite som en instrumentalgrejparti i mitten också, men kanske det är en grej för en aggressivare och hoppeligen lite dovare remix.
Soundet jämför jag med franska popstationer som spelar en hel massa ur samma/liknande genre (bl.a frequence3).
perrra:
Tnx för alla kommentarer på denna!
Den blev som den blev, och lär inte göra om den .. festen har redan varit :)
Så de är lagd på hyllan :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida