Forum > Färdiga produktioner

Ellen - Långa dagar sena nätter

(1/4) > >>

perrra:
LÅTNAMN: Långa dagar sena nätter
ARTIST/GRUPP: Ellen
GENRE: Disco?
LÅTLÄNGD: 3:09
KOMPOSITÖR: Marcus "Perrra" Persson
PRODUCENT: Marcus "Perrra" Persson
MEDVERKANDE: Jonas Ekestubbe på gitarrer genom hela låten, Perrra + Ellen Kör.    (TACK ÅTERIGEN JONAS, DU ÄR BÄST, GÖR HALVA LÅTEN)
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3

Ellen - Långa dagar, sena nätter

Detta blev en specialskriven låt som Ellen framförde live i Karlstad 1 feb 2008.
Låten är speciellt tillägnad dom 4 finalisterna som tävlade om "Efterfest" låten, även den skriven av mig! :)

Vi släppte tom den på skiva och gav alla på Arena en, gratis ofcourse ;)

Hoppas ni gillar denna!

/Perrra

Emulator:
ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga....gillade inte så mycket faktiskt  :ph34r: leadljudet låter lite sprucket, i övrigt låter musiken mainstream-producerad (bra alltså :) )

Fast väldigt standardbetonade harmonier på ngt sätt, som det kanske skall vara i denna genre.

Sången låter inget vidare med tunern där...och på hur den jobbar verkar det som den ändå behövs? ;)

Snygga gitarrer dock får man säga :)

usch vilken sågning, men jag tyckte inte de va någe vidare....tyvärr. Vore bättre om någon som lyssnar mer på denna sortens musik ville skriva ngt kanske :)

Emulator:
Förresten, det vore trevligt om du inte bara postade och tyckte saker i dina trådar. Det finns massa annan musik här också, och du som jobbar med musien kan nog dela med dig om en hel del saker!

ynot:
det  ligger nått i vad emu säger det ör ju gott o ta emot men skönt o ge osså.

perrra:
Yes.. jag vet :( urkass på att svara på grejer.. kan faktiskt inte ens ha nån förklaring eller ursäkt till det :)

Men faktum är att det inte är så mkt autotuner i denna... Hon har sån röst..    Jag har knappt melodynat nånting.. däremot så är varje enskild stämspår uppstämt med autotune. kanske är det du stör dig på ? eller dubbarna?

Vet inte .. jag gillar låten som fan iaf ..

:)

Ps.. Jag lovar att bli bättre på det där andra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion