He he, nu är vi inne på sidan där man tänker praktiskt och inte blir impad av mängden

Grejen är den att jag började med denna riggen och som inspelningsmodul hade jag 2 st. Fostex DMT-8:or + 1 st. Fostex D-80 och körde dessa synkade till 24 kanaler totalt. Det enda jag egentligen har gjort nu är ju att byta ut alla dessa monsterprylar (i storlek mätt, inte teknik) mot en databurk helt enkelt. Sen att jag kanske inte behöver allt som står på/sitter i bordet i nuläget är bara "one of those things" - men det känns riktigt bra att ha det framför sig när man spelar in

Jag har 24 simultana kanaler rakt in i datorn och får därav användning för en ganska stor del av mixern när vi spelar in live rakt in med dubbla kaggar, mickat/"lajnat" på gitarr/bas för att kräma ur det bästa av såväl ambiens som pluggar - dessutom är vi tre idioter som skriker för jämnan i varsin mick

Nu kanske ni skakar på huvudet å tänker "oj oj oj, vilket nöt" men det funkar mycket bra för mig och jag har ingen som helst utbildning eller upplärning av nåt slag mer än en brinnande passion och åtskilliga år av hängande över axeln på den stackare som åtagit sig att spela in plattor med mina gamla band - för mig finns inget rätt eller fel så länge jag trivs med det jag har runt mig

Anledningen till att jag skickade upp bilder här var inte för att impa på nån heller direkt, jag ville ge tillbaka lite av all glädje jag haft av att sitta här och kolla runt på andras byggen helt enkelt

"I wanna drive through a crowd with a tank, I wanna blow up a federal bank, I wanna hijack a passenger plane - just because I have a fucking bad day"