Härligt, jag blåste lite liv i tråden ändå

Denna gången var det bättre ton på de svar jag fick - förra gången verkade det som jag hamnade mitt i nån sorts "ifrågasätt den nye killen"-festival men nu är det ju bara trevligt att kika in å se vad som skrivs

Gurano, Lee - trevligt att råkas och ni har ju rätt i allt ni säger (den ironiska delen är speciellt träffande, he he), ni har ju helt klart insett att jag inte ska resa runt med den här riggen och jag har i sant Värmländskt manér gjort en kavalkad av bonnlösningar till en replokals-studio.
Om man ska dra en snabb genomgång VARFÖR jag har det jag har där: rackeffekterna sitter där fint och lyser som en påminnelse om den tiden man hade två Fostex DMT-8:or synkade med en D-80 och gick den gamla vägen, de gigantiska "närfältsmonitorerna" är egentligen menade för en bil med för många watt (det är även en genuin raggare som byggt dom) och dom fick helt enkelt göra sitt för basen som saknades i de Alesismonitorer ni kan skymta ovanpå dom - att sitta i en betongbunker kan ställa till det även för den bäste har jag hört (men i min genre möter man inte dessa så den myten är fortfarande inte bekräftad)

I övrigt är det ju en vanlig AMD med gamla hederliga Cubase 4 och ett analogt bord som är hjärtat i denna till skogen närbelägna hillbillystudio

En massa meningslös info måhända men nu fick jag en chans att förklara det ni ser på bilden - fingret är bara en reflektion från förra drösen med input jag fick, he he

Kolla gärna in min lösning på sångbås i tråden om "Bygga en egen "The Mic Thing"/"Reflexion Filter" - jag fick just idag upp det hela och jag är faktiskt rentav nöjd med den

« Senast ändrad: 06.11.2009, 01:44:07 by Ronnie Ripper »
"I wanna drive through a crowd with a tank, I wanna blow up a federal bank, I wanna hijack a passenger plane - just because I have a fucking bad day"