Forum > Demolåtar

ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.

<< < (4/14) > >>

Dividend:
Tycker detta är en skön låt.... Svårt att associera till något speciellt, eftersom jag vanligtvis inte lyssnar på jojk så mycket ;) Alltså får kommentar dröja...

Wernborg:
Hoj.

Tror jag kommenterat denna i en mindre färdig form?

Sångmelodin är lysande. Speciellt de där halvtonssprången. Har för mig att jag kommenterade pukorna förra gången och känner likadant nu. Låten är så autentisk i allt annat utom just trummorna så jag hade gärna hört låten utan trumset och med någon form av handtrumma istället för att förstärka folkuttrycket ännu mer.

Bra.

Harmonica mike:
Dividend:
Om du väntar lite lite till...så kommer sista uppgraderinge på låten med förstärkning på sången,då kan du recensera denna.. :D

Wernis:
Jorå,du har poäng på pukorna,dels är det en loop och sen saknas det lite dynamik i både lir och
under vissa partier av låten..haft vissa bryderier hur jag skulle gå vidare med dom..allt är nog så statiskt.
Hittade ett par riktiga (Made in africa) Djemba trummor på våran återvinning strax före jul! En stor och en mindre,med ett fantastiskt sound! Skall bygga mig en ställning så jag får dom brevid varandra,istället för att "bara" ha en i taget knäet..Vette tusan om jag kan lira på dom,men till den här bör det nog gå,då liret inte behöver vara så avancerat.Mera rytm hålllare liksom..
Kanske slänger på dom innan final cuten,skall på med lite kvinnlig sångfägring först..

Tack för kommentarer till er båda.

Mvh
Micael

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2008, 18:57:10 ---Dividend:
Om du väntar lite lite till...så kommer sista uppgraderinge på låten med förstärkning på sången,då kan du recensera denna.. :D

Wernis:
Jorå,du har poäng på pukorna,dels är det en loop och sen saknas det lite dynamik i både lir och
under vissa partier av låten..haft vissa bryderier hur jag skulle gå vidare med dom..allt är nog så statiskt.
Hittade ett par riktiga (Made in africa) Djemba trummor på våran återvinning strax före jul! En stor och en mindre,med ett fantastiskt sound! Skall bygga mig en ställning så jag får dom brevid varandra,istället för att "bara" ha en i taget knäet..Vette tusan om jag kan lira på dom,men till den här bör det nog gå,då liret inte behöver vara så avancerat.Mera rytm hålllare liksom..
Kanske slänger på dom innan final cuten,skall på med lite kvinnlig sångfägring först..

Tack för kommentarer till er båda.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Vad är det för tempo. Kan skicka på dig några takter handtrumma om du vill

Harmonica mike:
Trevligt!
Har du congas? Tempot har jag inte i huvudet..måste kolla lite senare dock..Fullt upp med att hålla folket stången på allears...
Ligger etta med den här..kämpigt som faen,svettats hela veckan :lol: :ph34r:
ps.Jag har nog blivit lite grinigare sedan jag började husera där,dom går hårt åt mig mellan varven ds. :( :wub:

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion