Forum > Demolåtar
look into your eyes- karl
karl:
tnx cykeln...det värmer....tackar ödmjukast för dom fina orden...ska dock greja till lite grejer...
Allt gott / karl
--- Citat från: cykeln skrivet 10.01.2008, 21:41:19 ---Oj vad fint
Levande
Trevliga instrument
Stillsamt vackert
Gillar rösten sången
Basen ger ett sånt skönt gung där bakom I wanna look into your eys
Höjdarlåt
framfört på ett unikt och härligt sätt
Bravo!
--- Slut citat ---
equality...tackars för lyssningen...fiolgrejorna är sax :unsure: gjorde en ommix igår men den ligger kvar i studion... <_< tack för förhandskritik också...
Allt gott / karl
karl:
tack Fidden för lyssning... har en annan version utan dist ,tror jag ? kul att du tycker det är den bästa jag gjort :unsure:...men allt träffar alla olika.ska se över basljudet också...tack
--- Citat från: Fidden skrivet 11.01.2008, 01:32:03 ---Väldigt bra låt här, har svårt att komma på någon bättre som du gjort. Ljudet distar lite på sina håll, och jag tycker basen är för långt ute åt höger. Själva basljudet var inte jätteroligt heller, men annars tycker jag det låter bra. Snyggt arrat.
"I wanna see you fucking find the way" är nog en uppenbar massuppfittning av texten dock :D
--- Slut citat ---
Stensdotter....men vad tiden lider ses vi igen B) hoppas musikmötet var givande och ingen panik med "underbar" ...allt gott / karl
Stajo....ska in till studion nu och bringa klarhet i denna ...bredda ljudbilden lite och som sagt har en odistad version liggandes...kul att gillar arret...Allt gott / karl......hur var NY ?
DåligtGehör:
Får från första stund en känsla av Van Morrison. Inte direkt rösten men det lite bitvis lösa sökande draget, särskilt då i inledningen. Rent melodiskt/harmoniskt är det väl snarare andra referenser man skulle kunna nämna.
Men Van då, egentligen mest just i inledningen. Hm.. kan faktiskt känna lite saknad av att det draget inte fortsatte. Hans sätt att leka, pratasjunga, mässa till en soft laddad grund hade inte varit helt fel under versen. Nu tar du en annan väg. En mer traditionell och tycker jag för försiktig hantering. Blir inte så spännande som man anar att det kunde vara. Det är inte detsamma som att det är en svag vers. Det är det defenitivt inte. Särskilt den senare delen är riktigt bra och skapar en väldigt fin övergång till refrängen. Det är mer den första delen som känns lite tam.
Refrängen är riktigt snygg!
Låten är klart bra sen kan den nog sättas lite bättre på en del sätt men det kommer väl. Små små saker här och där.
SYNTH:
En stillsam skön låt du har fått till Karl har väl inget direkt att klaga på utan ger dej tummen upp för den! :)
stajo:
--- Citat från: karl skrivet 12.01.2008, 12:32:56 ---Stajo....ska in till studion nu och bringa klarhet i denna ...bredda ljudbilden lite och som sagt har en odistad version liggandes...kul att gillar arret...Allt gott / karl......hur var NY ?
--- Slut citat ---
Kalas men tror inte jag skulle vilja bo där. Fick med mig en ny förkylning därifrån så nu väntar jag bara på att någon kollega skall komma hem från kina och ge mig den tredje förkylningen i rad...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida