Forum > Demolåtar

look into your eyes- karl

<< < (2/5) > >>

karl:
Absolut som vanligt...det känns som jag skriver samma låt gång på gång ^_^ vissa perioder... kan säkert ta om sången och naila dom toner som inte ville vara med nu  :unsure: kul att du gillar arret iaf....tnx / karl
--- Citat från: ynot skrivet 10.01.2008, 20:29:30 ---hej karl .
stillsamt o fint som vanligt höll jag på o säga:)
känns som några toner sitter lite hög upp väldigt nära att sitt men en liten bit till så sitter dom.
gillar arret o slutet var vackert som en solnedgång,

tony

--- Slut citat ---

Emulator... tack för lyssningen....vet inte om det är bra att man hör att det är jag som är på gång? Gör man inte det med alla här? :huh: men visst, kanske bara är positivt....kanske mer goes west i refrängen?
Kul att du tycker det är njutbart...kommer lägga om sången tror jag..../  karl

Emulator:
ja, kanske med alla, men nej. din "wall of sound" är så egenartad tycker jag. Jag tror inte man på samma sätt hittar varumärken hos andra. OCH, det är enbart positivt.

Mer väst i refrängen ja.  :)

Fidden:
Väldigt bra låt här, har svårt att komma på någon bättre som du gjort. Ljudet distar lite på sina håll, och jag tycker basen är för långt ute åt höger. Själva basljudet var inte jätteroligt heller, men annars tycker jag det låter bra. Snyggt arrat.

"I wanna see you fucking find the way" är nog en uppenbar massuppfittning av texten dock :D

stensdotter:
Åh Karl! Saknar ditt goda sällskap :-)
Underbar liten pärla det här. Du är genialisk både i musik och text. Njuter.
Ska in till Estockholmo idag för att träffa en ny musikkontakt = kul.
Ska ta en kik på "Underbar" i helgen, I promise.

Kram!

stajo:
Tjena

Tyckte den började lite trevande, försiktigt och nästan skakigt, gjorde mig osäker men sedan efter 25 sekunder kom den igång :). Väldigt markant distning 20s.
Melodin är mycket bra i mina öron, speciellt refrängen sätter sig men versen funkar fint den med. Behaglig att lyssna på men är inte mixen lite väl luddig i kanterna kanske.
Arret är dock mkt bra. Melodier från olika instr som lappar över varandra och bildar en helhet.

Gott

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion