Forum > Demolåtar
look into your eyes- karl
91:an:
Vore det inte för att jag kände igen din röst skulle jag tro att McCartney åstadkommit ännu en pärla. Jag fascineras av ditt sätt att sätta ihop harmonier, en melodi som får de mest oväntade ackordföljder att sitta hur naturligt som helst. Tummen upp!
Yllet:
Detta gillar jag skarpt. Ska ge det en ordentlig genomlyssning när jag har mer tid.
mvh Jon
karl:
Van the Man...kan fatta det lösläppta i början men har aldrig riktigt gått iväg på "mannen" Van men har förstått att han är en stor sångare ändå...har lagt upp en ny version där den andra låg och den nya är lite mer tillbaka på sången och basen...nice att du tycker om refrängen, där kändes det mest country för mig men det kanske funkar iaf...tack för konstruktivt lyssnande :)
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 12.01.2008, 15:41:36 ---Får från första stund en känsla av Van Morrison. Inte direkt rösten men det lite bitvis lösa sökande draget, särskilt då i inledningen. Rent melodiskt/harmoniskt är det väl snarare andra referenser man skulle kunna nämna.
Men Van då, egentligen mest just i inledningen. Hm.. kan faktiskt känna lite saknad av att det draget inte fortsatte. Hans sätt att leka, pratasjunga, mässa till en soft laddad grund hade inte varit helt fel under versen. Nu tar du en annan väg. En mer traditionell och tycker jag för försiktig hantering. Blir inte så spännande som man anar att det kunde vara. Det är inte detsamma som att det är en svag vers. Det är det defenitivt inte. Särskilt den senare delen är riktigt bra och skapar en väldigt fin övergång till refrängen. Det är mer den första delen som känns lite tam.
Refrängen är riktigt snygg!
Låten är klart bra sen kan den nog sättas lite bättre på en del sätt men det kommer väl. Små små saker här och där.
--- Slut citat ---
SYNTH.....Tackar för lyssningen...kul att du tycker den funkar
DåligtGehör:
Hm... jag är inte så förstjust i vispspelet. Gillar vispar men här tycker jag är det mer själva den grundläggande rytmfiguren samt den rätt maskinella (loop?) känslan som gör att det inte står helt rätt till. Ibland funkar det, ibland är det för mycket och lite starkt där det "borde" vara en kort paus eller ett tystare slag osv. Saknar att trummisen följer med i musikens intensitet men även genom drag och små trix. Tycker det är det som saknas nu.
SingSing:
--- Citat från: karl skrivet 10.01.2008, 19:55:09 ---
en låt i mitt vanliga stuk eller kanske mer åt countryhållet???Hur blev ljudbilden, vad saknas,vad ska till
/ karl B)
--- Slut citat ---
Wow, det låter jättebra i mina lurar här på laptopen. Ljudbilden är suverän i sig, men kanske är det lite för mycket instrumentering ibland? Framför allt verserna tror jag skulle må bra av lite mer likriktning och tydligare arrangemang. Sångljudet lämnar en del att önska tycker jag. Lite burkigt, distat och billigt sound, men jag är knepig med sådant så ta det för vad det är. Jag diggar stenhårt att du fått till nån knasig avart av delta-blues goes "The Band"-country. Skippa de sista basfigurerna på slutet tycker jag. Basen är snygg i arret, men ensam där på slutet tycker jag inte den tillför något.
På det hela taget ett skitsnyggt genomförande. Låten är också riktigt bra....texten kan väl diskuteras :)
SingSing
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida