Forum > Färdiga produktioner
Guran - Mystic ways
martinm:
Mycket bra arrangerat o spelat, imponerad.
Jag har inget emot de låga basfrekvenserna, de liksom tar tag i en och skapar känslan i låten.
:P
Tokai:
Nu är det schyssta bananer :D
- ekologiska också tror jag bestämt :lol:
Bra att du tog bort distgitarren. Har i och för sig inget emot dist utan mer det jazzrockiga spelet som jag tyvärr är allergisk emot.
Förvånar dig kanske inte att jag får lite sena Pink Floyd associationer här, både vad gäller gitarrspel som val av vissa ackord.
DåligtGehör:
Hm... det är något med energierna som inte stämmer fullt ut. Det lätta i gitarrspelet och de tunga kompet. Kanske kunde man mena att det är kontraster, men jag får dem inte riktigt att samsas och skapa en skön helhet. Särskilt trummorna med sitt raka, tunga, stela/obevekliga/hänsynslösa spel vilket accentueras av ett hårt smack i virveln tycker jag manar fram, kräver mer energi än vad leadgitarrerna erbjuder.
Nu finner jag varken riktigt ro eller tillräckligt spännande intensitet. Det hamnar någonstans mellan eller snarare varken eller.
Det jag tycker mest om är de Ralph Towner-aktiga stämningar du skapar i början med den 12-strängade. Samt partiet med intervallspelet. Dock tror jag det partiet skulle vinna på att ha ett mer säreget gitarrljud.
---
Brasklapp:
Min utgångspunkt här är nog rätt eller fel rätt mycket R. Towner pga av soundet i introt. Detta får mig att sakna den böljande känslan, i de stämningar som skapas och avlöser varann, som ofta finns på hans plattor med t.ex. Jon Christenssen på trummor. Visserligen kan JC piska trummorna rätt bra när det krävs men spelet är hela tiden dynamiskt, följsamt. Här handlar det nog egentligen om en annan sak. Mer rockorienterat och fasta och hårda nypor. Nåväl jag saknar dynamik och följsamhet men det är ju jag det ;)
Ola:
Tjena ba jo nu blev det fasta och hårda bananer :) vad jag vet så kommer man aldrig fram till
allas belåtenhet, men i samma veva så är det ju inte det som är målet. utan oftast så får det bli som det blir. men resan dit är helt underbar och rolig men sedan tar resan slut och en annan tar vid, man vet aldrig vart det bär iväg. musik är hur spännande och kul som helst.
Tack för att ni delar med er med era åsikter ni blir lite som rese kamrater
Mvh :wub:
mahan:
Tjou Guran!
Har inte hunnit med dom andra versionerna, så spelar upp version 6 nu.
Härlig stämning, mannen har hålligt i gitarren förr, snyggt spelat! ;)
Trummorna sticker lite ut, volymmässigt, och låter lite kantiga t.ex vid övergången 1:49-1:54, några av virvelslagen kunda kanske bytas ut mot en djupar puka där.... Samma gäller på andra motsvarande ställen. Och cymbaler kunde användas lite oftare.
Men helhetsintrycket e klart snyggt, fixning av trummorna kunde lyfta låten ännu mer! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida