Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist feat 1up - Execution

<< < (8/9) > >>

1up:
Inte bara kör - utan text också! Du har lyckats riktigt bra med kören. Härligt gitarrsolo på slutet också. :) Kör gör mycket faktiskt. Ger mycket liv med ganska små arbetsinsatser ändå, som vanliga dyra EWQL-instrument inte kan ersätta.

Temat är riktigt gott! Vissa saker kan göras för att få det att lysa lite extra. Små justeringar av toners och stämmors nivåer och så.

SLUTA MED GRUNDTONEN NÄSTA GÅNG! BLIR STÖRD I HJÄRNAN!

;)

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.04.2007, 10:00:17 ---Tjena.
Här är en som jag har missat! Coolt med guran,lite stil brott men skönt.Lite filmiskt sånt där bakrunds målande du vet.Ser en massa bilder som flyter förbi i en ström som bildar livets flod...

Härligt Per.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Kul att du gillar det. Du är min standardrecensent ;). Gillar du det så vet jag att det är bra. Eller nu säger jag emot mig själv i midi-diskussionen  :rolleyes:

Hellpig:
Talande röst i introt, hade kanske varit mer effektfullt med en mörkare röst... men man använder ju vad man har till hands. Blir lite förvirrad om detta är en egen låt eller ett intro på ett album som förbereder en inför något annat. Gitarrerna är ju väldigt underdimensionerande i förhållande till övriga ljud men det är ju helt klart att annorlunda ljudlandskap.

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 10.04.2007, 16:43:21 ---
SLUTA MED GRUNDTONEN NÄSTA GÅNG! BLIR STÖRD I HJÄRNAN!

--- Slut citat ---

:D F# ?? Den använder jag väl inte så ofta :D. Men det är sant att jag gillar den tangenten

Dividend:

--- Citat från: Hellpig skrivet 10.04.2007, 21:40:00 ---Talande röst i introt, hade kanske varit mer effektfullt med en mörkare röst... men man använder ju vad man har till hands. Blir lite förvirrad om detta är en egen låt eller ett intro på ett album som förbereder en inför något annat. Gitarrerna är ju väldigt underdimensionerande i förhållande till övriga ljud men det är ju helt klart att annorlunda ljudlandskap.

--- Slut citat ---

Intressanta iakttagelser! Mörkare röst kan jag tala med, men personen skall ju vara lite rädd där han står vid "helvetets portar".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion