Forum > Färdiga produktioner

Memphis - Aksai Chin

<< < (7/7)

Memphis:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.02.2008, 15:33:57 ---...Ja, Memphis, vad skall man säga? Det här låter ju alldeles underbart! Det här är genuin filmmusik, inte klassiskt. Stråkföringen är briljant, kanske det bästa jag har hört på KR.....

...Men det generella intrycket är att detta är otroligt proffsigt och svulstigt! 5 av 5, utan tvekan.  :)

--- Slut citat ---

Jössses, vad ska jag säga.. :P  Tackar så ödmjukast för de orden.  :)

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.02.2008, 15:33:57 ---Blev lite förvirrad över versionerna här.  :huh: Det ligger en i playern, en annan i länken. Jag råkade lyssna på den gamla versionen först, men hittade ingen oboe så jag förstod att det fanns en till version.
--- Slut citat ---

Jaha, jag kanske inte var så tydlig med versionerna. Det finns alltså två versioner. En äldre som jag gjorde i Reason fyra, den som ligger i playern samt en ny version (länken) som jag gjort i Cubase med VSTi-pluggar.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.02.2008, 15:33:57 --- Det jag hittade som svaga punkter har du rättat till i version två (soloviolinen eller om det var en viola, och pianoljudet). Dock saknar jag kinagitarren, varför tog du bort den? Den gjorde så att allt flöt ihop på ett bra sätt, för den var väl "riktig"? Sedan hör jag inte längre några hetsiga uppstråk under trumpartiet, de tyckte jag också var bra!
--- Slut citat ---

Nej, det var ingen riktig gitarr :) Vet inte riktigt varför jag inte tog med gitarren på den andra versionen.. :unsure: :wacko: Du har rätt, det blev inte samma flyt utan den..  tror jag lägger på det någon gång framöver när jag orkar och har tid :D

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.02.2008, 15:33:57 ---En sak som mina öron reagerar på som låtandes "Midi" är tvärflöjten (ver 2). Det är väl de överdrivna vibratona, tror jag.

--- Slut citat ---

Håller med även här. Flöjten lät lite midi med dess överdrivna vibrato men jag hittade ingen bättre och det gick inte att ställa in vad jag kunde se.  <_< 

Men tack så mycket för din kommentar. Upplyftande och kontruktiv ;)

Mvh

Memphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion