Forum > Färdiga produktioner

Memphis - Aksai Chin

<< < (6/7) > >>

Dividend:
Hittar inget jag stör mig på kompositionsmässigt här. Allt flyter på och känns väl genomtänkt. Skulle vara som nån sa att en låt om ett krig borde vara mer hetsig...

Tycker låten efter 2:50 låter mer Zimmer än "filmmusiktjafs", vilket är både bra och "dåligt" osm jag nämnt i någon annan tråd :)

Memphis:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.02.2008, 23:33:26 ---Fint parti mellan ca: 0:50-2:50. Snyggt litet ostinato på pianot som andra instrument kan linda sig kring. Skulle iofs gärna höra det utvecklas i några korta sidospår på samma figur men det är fint och stämningsfullt som det är. Flöjten låter bra samt ett inte alls dumt stråkljud som inte bara låter mil bort utan faktiskt berör.

Pianot kunde dock vara mindre avlägset.
--- Slut citat ---

Tja DG. Tack för kommentaren. Jo, pianot hade nog kunnat utvecklas lite mer utifrån den enkla slingan. Kul att stråkarna berörde. :)

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.02.2008, 23:33:26 ---
Efter ca: 2:52 tappar du bort mig totalt. Vanligt filmusiktjaffs ala alla andra.

--- Slut citat ---

Skönt att du är ärlig och säger vad du tycker. Jag håller med om att det låter en hel del hollywood vilket antagligen beror på att jag växt upp med filmer med liknande musik så man har ju blivit lite färgad. :unsure: Men jag försökte ändå göra det eget när jag gjorde låten..  men det är ju svårt att sätta fingret på vad skulle vara..  :mellow:  Jag har iofs lyssnat mycket på hollywoodkompositören Hans Zimmer på sistone men har insett att jag borde fortsätta och lyssna på andra kompositörer mer än jag gör nu. 

--- Citat från: Dividend skrivet 12.02.2008, 14:47:21 ---Hittar inget jag stör mig på kompositionsmässigt här. Allt flyter på och känns väl genomtänkt. Skulle vara som nån sa att en låt om ett krig borde vara mer hetsig...

Tycker låten efter 2:50 låter mer Zimmer än "filmmusiktjafs", vilket är både bra och "dåligt" osm jag nämnt i någon annan tråd :)

--- Slut citat ---

Hej Divedend. Tack för dina ord.  :)  Ja, den där Zimmer..  :P

Mvh

Memphis

equality:
Säger som Perra väldigt imponerande med tanke på ålder. Jättesnyggt arrat och ljuden är ju kanon Miroslav Philarmonic(?) alltså. Kompositionen trampar lite vatten här och var men det är också behagligt att det inte går fram för fort. Bra jobbat!

Memphis:

--- Citat från: equality skrivet 13.02.2008, 00:57:13 ---Säger som Perra väldigt imponerande med tanke på ålder. Jättesnyggt arrat och ljuden är ju kanon Miroslav Philarmonic(?) alltså. Kompositionen trampar lite vatten här och var men det är också behagligt att det inte går fram för fort. Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Japp, det är Miroslav Philharmonic men dock inte pianot och windshimet i början vilka var från EWQLSO Silver Edition. Glömde nämna det. Pianot i Phil är inte lika bra och pluggen har ingen windshime direkt. Annars är det en väldigt bra plugg (och billig!) för orkestermusik. Tack för din kommtentar. Kul att höra :)

Mvh

Memphis

Rattlesnake:
Blev lite förvirrad över versionerna här.  :huh: Det ligger en i playern, en annan i länken. Jag råkade lyssna på den gamla versionen först, men hittade ingen oboe så jag förstod att det fanns en till version.

Ja, Memphis, vad skall man säga? Det här låter ju alldeles underbart! Det här är genuin filmmusik, inte klassiskt. Stråkföringen är briljant, kanske det bästa jag har hört på KR. Det jag hittade som svaga punkter har du rättat till i version två (soloviolinen eller om det var en viola, och pianoljudet). Dock saknar jag kinagitarren, varför tog du bort den? Den gjorde så att allt flöt ihop på ett bra sätt, för den var väl "riktig"? Sedan hör jag inte längre några hetsiga uppstråk under trumpartiet, de tyckte jag också var bra!

En sak som mina öron reagerar på som låtandes "Midi" är tvärflöjten (ver 2). Det är väl de överdrivna vibratona, tror jag.

Men det generella intrycket är att detta är otroligt proffsigt och svulstigt! 5 av 5, utan tvekan.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion