Forum > Färdiga produktioner
Memphis - Aksai Chin
Memphis:
EDIT: Tjena. Ny och fräsch version som jag lagt några timmar till på. Har nu istället kunnat använda Cubase med den eminenta VSTi-plugg som heter Miroslav Philharmonic.
Bättre ljud, omlagda stämmor, första gången melodin kommer så är det flöjt liksom på första versionen men nu lade jag melodin en gång till efter det fast med fiol samt en bakomstämma och i slutet där melodin återkommer en sista gång, lät jag istället oboen spela för att få en mer sorglig känsla efter kriget. :wub:
Kommentera gärna :)
Ny version här:
http://www.speedyshare.com/448926510.html
Mvh
Memphis
Tjena. Som dum och ung artonåring så har jag för tredje gången försökt mig på att göra en pampig orkestral filmmusik-låt. :P
Låten skall först återspegla en soldat i Kina som lämnar sin familj för att dra ut i krig. Sedan drar det ihop sig och ett våldsamt krig startar. Sedan tar det slut och soldaten kommer aldrig hem igen. :( Det är roligare att göra musik som beskriver något. :D
Har väl lagt totalt cirka 15 timmar på den så kom inte här o klaga på den :P Jo, jag vill gärna ha kritik. Gärna på både komposition, intrumentering, mixning, och känsla mm.
Har använt mig av Reason 4.
Mvh
/Memphis
Dividend:
Mycket grym låt! Älskar vissa partier. Finns 1up här osm också göra klassiskt ibland, och så släpper vissa låtar då och då som är klassiska (Rattlesnake släppte en som jag inte fastnade för själv fast jag försökte lyssa in mig på den, men det gick inte, inte dålig alls men en stark 3a, svag 4 utan 5 från mig). Däremot gillade folket i tråden den jättemycket.
Av det jag hört av dig tidigare är detta utantvekan de mest stämningsfyllda och gripande (och det är INTE för att den är delvis pentatonisk, med kineskänsla) :D
Memphis:
--- Citat från: Dividend skrivet 29.12.2007, 04:51:44 ---Mycket grym låt! Älskar vissa partier. Finns 1up här osm också göra klassiskt ibland, och så släpper vissa låtar då och då som är klassiska (Rattlesnake släppte en som jag inte fastnade för själv fast jag försökte lyssa in mig på den, men det gick inte, inte dålig alls men en stark 3a, svag 4 utan 5 från mig). Däremot gillade folket i tråden den jättemycket.
Av det jag hört av dig tidigare är detta utantvekan de mest stämningsfyllda och gripande (och det är INTE för att den är delvis pentatonisk, med kineskänsla) :D
--- Slut citat ---
Tack så jättemycket Dividend! Väldigt kul att du hör min utveckling i musiken från tidigare verk.
/Memphis
(Mina tidigare två orkesterlåtar, Time for a Change och Indian Ocean
finns på Studioforum.com/låtkritik/filmmusik, klassiskt)
Dividend:
tycker du kan posta dem här också. Här får du kommentarer från fler än de som hänger i "klasssikdelforumet" på SForum..
/Per
martinm:
På det hela taget mycket njutbart.
Det enda som inte faller mig helt i smaken är den mer intensiva biten med virveltrumman där beatet känns statiskt och virveltrummeljudet inte riktigt passar i mina öron.
Trots det mycket bra :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida