Skönt stomp a la McCartney/O'Sullivan. Testade med något liknande för ett tag sedan. Det är nästan kusligt hur äkta det kan låta. Såg att det kommer det kommer ut en drös med AI-genererade barnböcker årligen numera...
Ja, kusligt värre med AI. Det finns program som gör färdiga låtar, man skriver vad man vill texten ska handla om och 30 sekunder senare kommer en färdig låt ut , proffsigt arrangerad med sångare och instrumentering. Men det förtar det roliga att sitta och komponera själv, arrangera osv. Färdiga låtar kan man ju höra på radion eller youtube. Däremot är det lite kul att kunna konvertera sin egen begränsade sångröst till en mer välljudande. Jag provade tidigare ett program där man kunde skriva in text och midinoter vilka sedan sjöngs av en AI-sångare, men det krävdes en hel del fixande och editerande innan det lät någorlunda. Alldeles för bökigt, nej då gillar jag det här enkla programmet jag använt här bättre. Man kan ju använda det till att sjunga duett också. Man kör leadstämman själv och sjunger in en andrastämma som man konverterar till AI-sångare. Man kan låta den vara kvinnlig dessutom. I så fall sjunger man in stämman i lägre tornart och i konverteringen anger hur mycket den ska pitchas upp.