0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken grym låt det är. Som ett tidsdokument från en viss grupp under en viss tidsperiod. Och väldigt många musikaliska element som sitter som en smäck. Flöjten är ett exempel körerna och de blå tonerna i melodin andra. Men nu kommer jag till frågan vem är det som sjunger det känns så väldigt bekant men jag lägger min gissning på 91:an.
Kalas! Jag får Beatles-vibbar av det. Skön produktion!Kan bidra med ett rep från augusti 1984. Vi hade ett kassettdeck och kopplade in ett par hörlurar som mic och tejpade i taket på replokalen. Låten var egensnickrad och ingen av oss lyssnade på Kiss så liknelsen är helt oavsiktlig.
Jag tror fortfarande att det är 91:an som sjunger. Kul att jag både kände igen inspelningssoundet och lite till.
En Beatles-inspirerad låt, som jag tror är 10-15 år gammal...
En låt jag gjorde för c:a 20 år sedan. Ligger mig varmt om hjärtat.
Jäkla fina låtar ni har här. Det jag hittar som kanske kan vara nåt är den här som jag gjorde jag för 12 år sedan tror jag. Hoppas inte ljudet suger för hårt barai=4u8NqHL1vY7aHdnM
Hej MarinM jag har lysssnat igenom alla 5 låtar och kan konstatera at du har tiktigt bra ideer vad gäller själva låtarna men att du håller igen vad gäller din röst mycket märkligt för jag tror du har det. Låt nr 2 var inte i synk heller men med lite jobb så funkar den med. Våga sjung lite högre så blir det kanon.