Kontrollrummet

Festival #74 Uttrycksfullhet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nikolaus

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Vi skapar ett så uttrycksfullt stycke/låt som möjligt. Valfri instrumentering och genre. Skicka en nedladdningsbar mp3:a via PM till mig med deadline om 4 veckor. Lycka till!
« Senast ändrad: 24.09.2022, 22:27:28 by Nikolaus »

Utloggad morgonte

• Idol
    • Antal inlägg: 1 116
    • Visa profil
Det är bra när musik är uttrycksfull! Jag tycker det är ett bra tema,  :) men jag undrar om någon kan ge mig ett exempel på musik som INTE är uttrycksfull... :wacko:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare

Utloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
Det är bra när musik är uttrycksfull! Jag tycker det är ett bra tema,  :) men jag undrar om någon kan ge mig ett exempel på musik som INTE är uttrycksfull... :wacko:

Ja, detta är inte enkelt egentligen, är det inte så att uttrycksfull musik går hand i hand med egna musiksmaken? Musikgenrer jag inte gillar eller lyssnar till har jag svårt att finna uttrycksfulla? Musik kan ju tolkas så olika också...
« Senast ändrad: 15.09.2022, 19:14:34 by 91:an »

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 334
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Uttrycksfullt kan ju t.ex handla om när man trycker ut sina blodtryckstabletter ur pillerkartan.... :huh:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad morgonte

• Idol
    • Antal inlägg: 1 116
    • Visa profil
Som svar på min tidigare fundering kring hur musik låter som INTE är uttrycksfull dök följande filmklipp upp. Filmen är till största delen ren fiktion, men klippet funkar bra som illustration till frågan.

If music be the food of love, play on. -William Shakespeare