Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later
1up:
Skönt levande lir som blir allra bäst mot slutet med munspelet och en lekande finish.
Skönt tryck från basen right out of the box om jag förstått beskrivningen rätt. Så låter ju inte mina Trilogybasar. De känns alltid något för djupa.
Funderar här om jag hört låten för länge sedan förut, för tycker jag minns munspelsliret. Även om låten känns ny för mig. Ja, man minns ju inte allt längre. Men just det är något man minns.
Giv trummisen lite liv och hör applåderna ljuda över nejderna i stilla januarinatt.
Harmonica mike:
Kommentarer,härligt boys!
Osse:
Tom waits..Det var ett gott betyg,det tackar jag för.Jag hade oxå ett stort smile på läpparna när jag lirade detta.Fast jag har en bättre munspels lirare än Tom W :lol:
Dr Loop:
Jo det är nog inte så mycket att säga mer än att det var ruskigt kul att lira in detta.Definitivt min favorit glädjemässigt under inspelnings delen,det var riktigt kul.
Innan sommaren så har jag en bra trummis på mina låtar,eller rättare sagt en grym! Min gamla trummis från "live"tiden har byggt en riktigt nice studio,strax färdigt...
Munspelet,ja jag utlovade ett lir i världsklass i ett svagt ögonblick - om det är så låter jag vara osagt.Men fort går det om inte annat.. :D
Jo det tar tid att kolla alla låtar som dyker upp här,men det är minst lika roligt som att producera eget tycker jag.I övrigt så "nätar" jag inte så mycket,förutom musik lyssning då..
1Up:
Basen,right out of the box? Fattar inte riktigt..Detta är en 5 strängad Warvick som jag lirade på..Rätt in i mixern och lite skurande i eq:n - that´s it.Låten har ju legat uppe ett tag på ofärdiga,kan hända att du hörde den då..Trummor,jorå det kommer riktiga trummor på denna så småningom -samt på alla mina låtar.Joru,ett munspels lir lika crazy som detta,har jag aldrig hört. :D
Tack alla för fina kommentarer,nu blir det inget mer från mig förrän jag är tillbaka i slutet på februari..Och då med nya låtar förhoppningsvis...
Tills dess - ROCK ON!!
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2008, 10:37:26 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 19.12.2007, 17:58:24 ---där rök från whisky och cigarrer ligger tät.
--- Slut citat ---
Vad gör du med din whiskey tro :unsure:
--- Slut citat ---
Han gör som mig,röker Borkum Riff whiskey..Tycker att Emulatorn börjar hitta hem med sin pipa.. :)
Mvh
Micael
1up:
"Med right out of da box" menas rakt från källan utan någon direkt påverkan! Jo, jag läste att du eq:at lite. Effektprocessingen verkar vara ytterst måttlig vilket är trevligt med tanke på resultatet, att mer inte krävs. Det får mig alltså att fundera över varför Trilogybasarna låter som de gör. De har ju gjort dem väldigt rena, men å andra sidan i många fall slätstrukna.
Harmonica mike:
--- Citat från: 1up skrivet 03.01.2008, 01:16:07 ---"Med right out of da box" menas rakt från källan utan någon direkt påverkan! Jo, jag läste att du eq:at lite. Effektprocessingen verkar vara ytterst måttlig vilket är trevligt med tanke på resultatet, att mer inte krävs. Det får mig alltså att fundera över varför Trilogybasarna låter som de gör. De har ju gjort dem väldigt rena, men å andra sidan i många fall slätstrukna.
--- Slut citat ---
Ja då fattar jag.
Jo det funkar rätt bra direkt in från mixen,glömde säga att jag har en ganska hård komprimering oxå då vissa toner är hårdare i anslag än andra.Trilogy basar,vet jag inte vad det är..Jag vet inte så mycket om teknik prylar,det skötte dom andra - jag fick bara spela munspel och sjunga när vi lirade live.Inte fick jag spela gitarr heller,å inte piano..Men i gengäld så lät jag ingen av dom andra polarna sjunga..he he :D
Kul att du gillade denna 1up..Det glädjer mig.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida