Forum > Färdiga produktioner

HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later

(1/11) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Nine month later
Artist:Harmonica mike
Kompositör,text:Hm
Ev,medverkande:Stefan Wernborg på Gura
Genre:Krockrock med bluesig jazz feeling
Format:mp3
Status:Färdig demo
Inspelnings år:2008

Hej.
Då har vi Wernis med på denna med sin eminenta Gura.Jag tycker det blev kanon,stödjer piano kompet fint genom hela svänget,några finingar oxå på guran 2.08 - 2.12 tycker jag är riktigt grymt,samt svaret på sång delen!!
Antar att Stefan blev liite inspirerad av min munspels drill 2.50-2.55 :D
Nåväl,jag pannade guran 75-45 cirkus då pianosolo liret ligger mer till höger.

Vi tar tacksamt emot kommentarer,i synnerhet på hur jag mixade in Stefan - och hur ni tycker att liret passade in..Jag är kanon nöjd,det kan inte bli bättre än så här..Eller vad säger ni ?

Mvh
Micael/Wernis

david.roennlund:
Detta är verkligen en medryckade och skön låt!

Känner att jag gärna skulle lyssna på denna live på nån mysig lokal, men ett glas rödvin i handen :)

Wernborg:
En autistisk trummis som är duktig på det han gör men med total avsaknad av känsla för sammanhanget  :lol: Hade önskat ett mer laidback spel på ride med lite fills här och där.

Den där galningen som sjunger måste ha dragit ett par linor för mycket. Du sjunger MYCKET bättre som Micael än som Sikta mot stjärnorna-Louis.  :ph34r:

Hastighetsrekord på munspelet också. Kul. Hur fan går det till, har du kopplat ihop med dammsugaren?  :P

Varför går du över på syntbas när sången kommer in  :unsure: Låter liksom Seinfeld över det på nåt sätt.

Jaja, storsågen kom visst fram ikväll. / W

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 18.12.2007, 23:37:05 ---En autistisk trummis som är duktig på det han gör men med total avsaknad av känsla för sammanhanget  :lol: Hade önskat ett mer laidback spel på ride med lite fills här och där.

Den där galningen som sjunger måste ha dragit ett par linor för mycket. Du sjunger MYCKET bättre som Micael än som Sikta mot stjärnorna-Louis.  :ph34r:

Hastighetsrekord på munspelet också. Kul. Hur fan går det till, har du kopplat ihop med dammsugaren?  :P

Varför går du över på syntbas när sången kommer in  :unsure: Låter liksom Seinfeld över det på nåt sätt.

Jaja, storsågen kom visst fram ikväll. / W

--- Slut citat ---

Bra med upplyftande kritik Stefan.
Visst trummisen har lite kvar innan han får plats i bandet :P,hade jag haft kunskapen och visparna så hade jag nog softat till det lite - jag blir nog tvungen att köpa mig ett trumset..
Sången,ja nåt infall jag fick.. :wub: Jag kan ju sjunga om.. :unsure:

Munspelet:Ja jag gav mig fanken på att jag skulle sätta 42 toner på 5 sek,då 42 är svaret på frågan -Vad är meningen med livet ?(för er som läst "Liftarens väg genom galaxen")..

Lite seriösare då,jo det där är jag nog rätt ensam om 2.50-2.55  aldrig hört dess like :lol: Jag skall dra isär waven och räkna hur många det är,så får vi det riktiga svaret.

Åsså basen:Näru,inte en tillstymmelse till synt bas här.Warvicken för hela slanten.Antar att du driver med mig,då det släpar lite där på de sista dubbel tonerna i varje fras - men det förlåter jag dig för :wub: :P

Mvh
Micael

Wernborg:
Då är det alltså Warwicks ljud jag associerar till samplad bas med andra ord.  :lol: I mina öron låter det som att du går över från äkta bas till samplad dito där sången kommer in. Haltar lite i tajming där också ja....

Ang. trummorna så behöver du inga vispar. Ett enkelt ridekomp finns säkert i EZ - och så trycker du på fillknappen lite då och då....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion