Ni är ju utan tvekan duktiga musiker båda två och skall man bara ser till själva framförandet så är det riktigt bra!! Grym cover.
Stormbringer är faktiskt ett av mina favoritalbum och vilken otrolig ynnest för ett band att ha två!! så bra sångare med på samma album som lyfter låtarna. Både Hughes och Coverdale gör denna skivan suverän tycker jag.
Nu har jag ju inte varit på forumet på hundra år typ så jag kanske gör bort mig nu då jag inte vet vilken nivå alla ligger på. Men ta det på rätt sätt.

Upplever låten som bullrig med "oljud" som ligger och fyller upp så ljudbilden blir grötigt när du komprimerar och trycker upp nivåerna.
Soundet är som du önskar, lite mer 70-tal i avseendet att den är ganska basfattig överlag och mycket diskant/mellanregister, förutom bastrumman som nästan är lite "sub-aktig" och slår låångt ned i frekvenserna. För att matcha den mot resten av ljudbilden skulle jag nog skära lite där för att få fram en lite mer snärtig bastrumma istället.
Testade för skoj skull att sampla ned en liten bit av låten för att leka med frekvenserna och du har väldigt mycket av "mullret" runt 122,4. Gjorde en peak där med EQ och sänkte med -7,9db vilket "lättade upp" mixen ganska mycket. Gjorde även en mindre peak på -5,5db vid 976,5 och 3603 där du hade en del ringljud och grejer som slog igenom och det blev lite bättre, men det är nog inte rätt väg att gå egentligen.
Vet inte om du kanske redan har gjort det, men om inte skulle du tjäna väldigt mycket på att gå igenom och "städa" varje spår för sig på det viset och då blir även slutmixen blir så mycket enklare för dig.
Hoppas att det tillförde något vettigt. Grymt spelat och grymt sjunget!!