Forum > Färdiga produktioner

CZ - Swedish envy

<< < (2/4) > >>

mahan:
Jahapp...
Märker medans jag lyssnar att det finns flere versioner, måste ta båda här då....
Okei, tycker Yllets version verkar aningens för komprimerad, aningens bara. Stor skillnad i volymnivåerna åxå vilket måste beaktas förstås.

Men lämnar tekniken åt kunnigare, gillar ju låten alldeles grymt, med alla detaljer på plats så tycker jag det osar hitvarning här.
så Fredrik, dags att börja rycka opp sig, här finns lyssnare som väntar på följande version! :)

Jaja, senast under januari månad ska förtsättningen dyka upp, kapish! :D

h.   johan

Yllet:

--- Citat från: mahan skrivet 13.12.2007, 01:24:41 ---Jahapp...
Märker medans jag lyssnar att det finns flere versioner, måste ta båda här då....
Okei, tycker Yllets version verkar aningens för komprimerad, aningens bara. Stor skillnad i volymnivåerna åxå vilket måste beaktas förstås.

Men lämnar tekniken åt kunnigare, gillar ju låten alldeles grymt, med alla detaljer på plats så tycker jag det osar hitvarning här.
så Fredrik, dags att börja rycka opp sig, här finns lyssnare som väntar på följande version! :)

Jaja, senast under januari månad ska förtsättningen dyka upp, kapish! :D

h.   johan

--- Slut citat ---

Måste bara påpeka att "komprimeringen" på mastringen är sången som lyfts fram mer från orginalspåret, men det var en korrekt iakttagelse :)

Fidden:
Eq: Bra tips där, mer dynamik vore nog väldigt bra.
Mahan: tack för stödet, ska försöka göra något i januari :).

Tackar för lyssningen, funderar på att kontakta någon sångerska med mjuk röst att göra om den till en duett tillsammans med.

freddy:
Jag tycker mig höra autotuner ;) Men det ger fan en snygg effekt på denna fina låt. Jag gillar nämligen detta! Bra låt, enkelt och snyggt. Bra jobbat

Fidden:
Har faktiskt själv tänkt tanken att "det är ju lustigt att det låter som det är AT på denna trots att jag aldrig använder sådant...". Efter att ha öppnat filen och tittat efter, nu när du tyckte likadant, märker jag att det faktiskt ligger en autotuner på den... Hade fullständigt glömt bort det :lol:

Provlyssnar utan, inser plötsligt varför den användes  :wacko:

Tack för lyssningen, kul att det gillas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion