Forum > Färdiga produktioner

CZ - Swedish envy

(1/4) > >>

Fidden:
LÅTNAMN: Swedish envy
ARTIST/GRUPP: Crumble Zone
GENRE: Singer/songwriter eller nåt
LÅTLÄNGD: 3:51
KOMPOSITÖR: Fredrik J
PRODUCENT: Fredrik J
INSPELNINGSÅR: 2004-2005
FORMAT: mp3

Fortsätter att posta gammalt material, eftersom min okreativa period fortsätter. Denna skrevs 2003, men inspelningen är från något år senare. Kommentarer uppskattas som alltid om allt eller inget.

Yllet:
Hej fidden.

Tycker detta är hur mysigt som helst. i början brydde jag mig inte om att lyssna på mixen, vilket torde vara ett gott tecken. Men några saker störde mig:

* Soft mix, men dock lite för instängd. Vill ha lite mer luft i mixen. Det vanliga, skär mer runt 300 hz, rensa o botten, lyft i toppen. Detta tror jag dock en bra master kan fixa (Skicka stereofilen till mig på msn så kan jag testa lite)

* Låten är enkel och smakfull, vilket är bra. Men det får gärna hända lite mer mot slutet. Hitt på nåt!

* Lite jobbiga missljud (dock inget som förstör helhetsintrycket) här o var: tex 3:06-3:07 (låter som den lajnade gitarren styr över, eller om du missar). Föredrar olanjad gitarr, alternativt blandat ljud.

* Stråkarna låter trevligt och likaså sången. Detta är helt klart ett av dina bättre verk.

Mys

Yllet:
Så nu har jag gjort en testmaster. Eftersträvade en mer tydlig och öppen ljudbild. Med detta följer såklart att en del av missljudet (och den lite för komprimerade sången framträder) men resultatet är dock bättre än orginalet i mina öron:

ADMIN EDIT:
Nya versioner ersätter låten i första  inlägget

Fidden:
Grymt gött gjort, Yllet. Tackar :)

Gitarren är felspelad på ganska många håll, och det vore ju en ganska enkel sak att fixa med lite kreativitet, men det är där det brister för tillfället så den förblir nog i detta format ett tag till.

Det där med mer action mot slutet vet jag faktiskt inte hur jag ska göra. Vill behålla sättningen med gitarr och stråkkvartetten hela vägen ut, men det kanske går att variera lite i intensiteten på arrangemanget där.

Som sagt, tack tack :)

equality:
En passande lyssning en mörk decemberkväll. Jättefin sång med värme och känsla. Text och musik harmonierar perfekt. Stråkarret snyggt men värjer mig något mot att de är "på" hela tiden. Kanske skulle låten "andas" mer om de var tysta då och då? Gitarren distar något. Hög kvalitet som alltid. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion