Forum > Färdiga produktioner
mahan - LIKE COCONUTS
mahan:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.12.2007, 18:37:31 ---Och du bara levererar nya låtar... Hur ska vi hinna med att lyssna på allt :P
Du blir bara bättre och bättre på gitarr och baslir, och trummorna låter bra som f*n. Sången har nått nya nivåer också.
Jag har egentligen bara två små synpunkter, en på mixen: tycker nivåerna är bra, leadsången kanske ska jämnas ut lite, hör någon liten dist också. Men lite luft saknas; låter lite som att locket är på. Sen tycker jag själva kompositionen är lite oorganiserad, det kommer in olika partier här och var, men jag får inte riktigt ihop mönstret. Det är intressant och omväxlande, men för att det ska fastna på få lyssningar så blir det lite för mycket olika delar vilket gör att refrängen tappar fokus. Men du kanske inte riktigt är ute efter den typen av effekt?
Bra jobbat iaf! :)
--- Slut citat ---
Oj oj oj, RS, vilka kommentarer,
Suger åt mig som en svamp, sväller o mår prins! :D
Jovisst, nåt strul med leadsången, vet int riktigt vad det beror på, måste testa ett annat försteg, hjälper inte ens med limiter o kompressor, eller så håller min NT-1 a på att säga upp kontraktet.
Sen gör jag ju mina låtar utan nåtsomhelst hitrecept, låten ändrar o växlar oregelbundet, precis som du säger. Och du säger det bra, jag är nog inte ute efter "den effekten" ;)
Tackar för lyssning o kommentz :)
h. johan
Harmonica mike:
Ja haja..
Nånting måste man ju säga om forumets produktivitets kung.
Det låter bra som vanligt,jag stör mig inte på sångens nivåer,tycker det låter bra.Bra sång skall höras..
Trummorna,hel najsa som vanligt.Jag kollade din demo kvota,,fanken du har sextio! egna låt trådar..Mycker imponerande på mindre än ett år!!!
Och bra är det oxå,gillade denna.Finns inget ATT SÅGA PÅ DENNA,shit vad stora bokstäver det blev helt plötsligt...
Lira på!
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.12.2007, 23:29:31 ---Ja haja..
Nånting måste man ju säga om forumets produktivitets kung.
Det låter bra som vanligt,jag stör mig inte på sångens nivåer,tycker det låter bra.Bra sång skall höras..
Trummorna,hel najsa som vanligt.Jag kollade din demo kvota,,fanken du har sextio! egna låt trådar..Mycker imponerande på mindre än ett år!!!
Och bra är det oxå,gillade denna.Finns inget ATT SÅGA PÅ DENNA,shit vad stora bokstäver det blev helt plötsligt...
Lira på!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tackar HM :)
Det bara pluppar ut låtar ibland och utmåste dom
h. johan
karl:
får lite Deep Purplevibbar i verserna och sedan är det lite hybrider men ska inte fortsätta namedroppa...det hörs var du har dina rötter....du sjunger bättre och bättre för varje låt jag hör med dig...nice feel här....och skönt med låtar över 4:a.... B)
Allt gott / karl
mahan:
--- Citat från: karl skrivet 12.12.2007, 01:13:34 ---får lite Deep Purplevibbar i verserna och sedan är det lite hybrider men ska inte fortsätta namedroppa...det hörs var du har dina rötter....du sjunger bättre och bättre för varje låt jag hör med dig...nice feel här....och skönt med låtar över 4:a.... B)
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
TAckar KArl!
Hörs och synns var rötterna sitter jaa du, och dom "gamla" gubbarna gör ju snygg musik än idag, såsåm jag :rolleyes: :lol: :D
TAckar för lyssning o komment, börjar känna mig ganska hemma med sången, det är nog övningen som ger fördigheten, öva, öva, öva! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida