Forum > Färdiga produktioner

mahan - LIKE COCONUTS

<< < (2/5) > >>

freddy:
Riktigt coolt det här, skön röst och bra riff. Påminner om något gammalt rockband som dom andra redan har sagt. Tycker nog att sången är för hög, annars inte mycket att klaga på. Rocka på!

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 11.12.2007, 17:35:27 ---Riktigt coolt det här, skön röst och bra riff. Påminner om något gammalt rockband som dom andra redan har sagt. Tycker nog att sången är för hög, annars inte mycket att klaga på. Rocka på!

--- Slut citat ---

ok fREDDY!

Tackar för lyssning o komment, ska kolla nivåerna på mixen! :)

h.  johan

cykeln:
J-ligt fränt intro
Snygga trummor
Bra ljud
Det är en slags mix av h-rock, musikal med drag från cream, zappa och lite Santana
Bra körer
En dynamisk, intelligent h-rockslåt där det händer saker som gör att den är rolig att lyssna på
och slutet är ju bara så bäst!

Var bitvis lite svårt att höra texten

-------
Dessvärre har du helt fel i att detta inte har med julen att göra
Coconut är ju engelska och i min parlör betyder det cocosnöt
och sådan växer det på Hawaii
och om Hawaii handlar en av våra mest kända julsånger
nämligen "Sjömansjul på Hawaii" med och av Yngve Stoor
som jag en gång köpte en gitarr av  B)
 :)

Rattlesnake:
Och du bara levererar nya låtar... Hur ska vi hinna med att lyssna på allt  :P

Du blir bara bättre och bättre på gitarr och baslir, och trummorna låter bra som f*n. Sången har nått nya nivåer också.

Jag har egentligen bara två små synpunkter, en på mixen: tycker nivåerna är bra, leadsången kanske ska jämnas ut lite, hör någon liten dist också. Men lite luft saknas; låter lite som att locket är på. Sen tycker jag själva kompositionen är lite oorganiserad, det kommer in olika partier här och var, men jag får inte riktigt ihop mönstret. Det är intressant och omväxlande, men för att det ska fastna på få lyssningar så blir det lite för mycket olika delar vilket gör att refrängen tappar fokus. Men du kanske inte riktigt är ute efter den typen av effekt?

Bra jobbat iaf!  :)

mahan:

--- Citat från: cykeln skrivet 11.12.2007, 17:45:53 ---J-ligt fränt intro
Snygga trummor
Bra ljud
Det är en slags mix av h-rock, musikal med drag från cream, zappa och lite Santana
Bra körer
En dynamisk, intelligent h-rockslåt där det händer saker som gör att den är rolig att lyssna på
och slutet är ju bara så bäst!

Var bitvis lite svårt att höra texten

-------
Dessvärre har du helt fel i att detta inte har med julen att göra
Coconut är ju engelska och i min parlör betyder det cocosnöt
och sådan växer det på Hawaii
och om Hawaii handlar en av våra mest kända julsånger
nämligen "Sjömansjul på Hawaii" med och av Yngve Stoor
som jag en gång köpte en gitarr av  B)
 :)

--- Slut citat ---

Jisses Cykeln :wub:
Vad ska man säga till en sån kommentar, ödmjuk takk o bokk!
Och visst tusan hittades julen åxå, vilken fin utredning du gjorde, helt nya saker för mig :)
Snygg historik, kan väl hoppas på att gitarren fortfarande ljuder!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion