Forum > Färdiga produktioner

emser-comatose

<< < (2/4) > >>

emser:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.03.2007, 15:40:42 ---Snygg produktion! Mycket härligt ljud på sången, smakfullt delay också. Gillar när basen tittar upp de övre registren som du gör ibland här. Bra låt också så jag har inte mycket såga egentligen. Skulle i så fall vara sången som i sig är bra, men du skulle lägga lika mycket krut på den som den känns att du gjort på resten av instrumenten. Vissa sura toner här och där och ibland nitar du inte dom direkt, jag vet att du kan.

Den här låten skulle jag velat ha skrivit.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Cool, tackar.

Jag lånade en Manley Reference Cardioid Microphone och fick lite hybris över hur bra det lät så det liksom låste sig lite med sjungandet.

Jag skall backa och försöka göra om och bättre.

/And

emser:

--- Citat från: 91:an skrivet 08.03.2007, 16:15:58 ---Delar till fullo Wernborgs uppfattningangående produktion, sång och instrument! Sången tangerar på några ställen (hade jag inte hört din stämma tidigare så hade jag sagt skitbra sång, men i dina produktioner flyttas ribban upp några snäpp  :)) Tjusigt outtro med flöjten.

--- Slut citat ---

Tack mannen,

Ja du ser ju här över hur det ligger till med sångproblemet, kul att du gillar mellotronen, jag har pulat en hel del med dom samplingarna.

/And

emser:

--- Citat från: karl skrivet 08.03.2007, 17:41:06 ---har ju hört den förut och du tar verkligen ut svängarna i sången...gillar dina skumma reverb och telefonröster....vid 3:34 är det förbryllande snyggt tänk...gillar också mellotronflöjten i slutet...nice  B) //:karl

--- Slut citat ---

Tack pöjken,

Tar nog ut svängarna över väggrenen denna gång, jag får träna tills det sitter.

Det var grymt kul att skruva sönder sin röst till både keruber och demoner.

/And

emser:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.03.2007, 18:01:20 ---Tjena ems.
Drog igång motorsågen och förberedde mig för att fälla trädet..Insåg snabbt att det är slöseri med bensin,så jag stängde av.Jag tog fram fällkniven i stället,och skar av några kvistar som surade lite..Furan står rak och fin,några kvistar behöver bara lite beskärning så är den gran(n)
och fin!

Mvh

Skogsarbetarn
Harmonica mike

--- Slut citat ---

Tack Gudrun,

Av någon anledning fattar jag precis vad du menar. :)

/And

Emulator:
men J(/¤%(vlar i H&%(/ete!

Sitter som bäst och funderar hur jag ska formulera lagom positivt till introt..med rösterna och det där...så startar TRUMMORNA! mumma!

Jättebra gjort!

Sången skulle må bra av bli lite mer personlig och skitig till detta mästerverk....kanske nån stämma som babblar nåt halvdistat bakom eller nåt.

Basarna ligger mycket bra efter "versernas första mening". ljusa partiet.

Skitbra detta, mer lekfullhet och mörker i sångproduktionen så skulle det passsa mig som handsken :)

Inte fel heller att depeche har en låte som heter comatose, då dras ju mina blickar direkt till rubriken....nörd som man är.

bra bra bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion