Forum > Färdiga produktioner
Fehtara - Spinal Istid (video), Vallhagen
Burnin Sven:
Skriver (läs svamlar) i väntan på bild: Faith no more oooo häftigt har en skiva med dom och kommer ihåg dom från alternativ läget på MTV. Låten Only loosers take the bus och Blues for vad hette dåren nu chauchesko? Ja fan minns inte längre han var väl nån självutnämnd landsfader dvs. tyrann och allmänt äckel i Rumänien tror jag skitsamma dom hade ihjäl honom sen i alla fall. Helgötta vilken tid det tog att få ner nån bild jaha får väl fortsätta mina utsvävningar då. Faith No more det var kakor till kaffet det ujuj nej fan nu sumpar jag nästan läget det är ju Fatimas Mansions jag svamlar om, måste gå ner och kolla skivan innan det lägger iväg för långt här hmm är man över femti eller se de cellerna små. Jo fan så var det, hörni är det klart nu eller. Ja jävlar nu kör dom ska kolla och återkommer.
Se där den satt som en smäck. Märkligt att jag kunde blanda ihop banden så där dom låg ju ljusår från varandra. Skitsamma åter till ätet:
Det var förunderligt vitalt och förbaskat häftigt, att ni inte fick till en fortsättning ja det var minst sagt lite tråkigt det här är jäkla orginellt och fint. Står sig gott än idag vågar jag påstå så på bandet och påt igen skam den som ger sig. Seriöst alltså det var bra du Vallhagen riktigt riktigt bra, jag är ingen rocker på det där viset men jag känner igen bra grejor i sömnen så är det gift from the gods you know och nu är jag klarvaken och har bara ett par folkilskna i knoppen :D så det var en barnlek. Riktigt jäkla bra låt det här och videon kort sagt häftig. Thanks for sharing som dom säger.
Göran
Vallhagen:
--- Citat från: idf skrivet 09.03.2007, 01:30:37 ---
--- Citat från: Vallhagen skrivet 08.03.2007, 21:59:44 ---
--- Citat från: tordA skrivet 08.03.2007, 21:49:01 ---©fat parrot :lol:
--- Slut citat ---
Jofan... hehe, bandet hette så under några tidiga månader. En av våra första låtar hette "fet papegoja". Vakna korsordslösare fixar därmed att härleda bandnamnet Fehtara ;)
Fan nu blev jag nostalgisk.
--- Slut citat ---
feht ara.. :lol:
--- Slut citat ---
Bra jobb idf! Melodikrysset nästa :P
Ni andra; Kul med nästan överväldigande respons! Ball som fan att det gillas.
lonewind: Du har säkert en poäng när det gäller sången i mixen. Dock är det inget att göra åt nu, man kan bara konstatera att det är som det är. När vi lirade in låten (ja, musiken då), vet jag att vi hade en idealbild över var vi ville ljudmässigt, men ingen i bandet kunde ju skruva. Vi brottades en hel del med ljudmännen; torrt torrt torrt! sa vi, blött blött blött sa dom :D ... Jag tycker själv att ljudet är helt ok med tanke på förutsättningarna som rådde :)
Vallhagen:
--- Citat från: Pwayne skrivet 09.03.2007, 01:00:31 ---
Tummen upp i Karma!
--- Slut citat ---
Ja vaffan! Egentligen är jag emot hela karmasystemet (se annan tråd), men du måste få ett par uppåtpuffar som tack för strålande hjälp med upplägget. Tack igen!
equality:
Wow! Det var verkligen kul att se. Omsorgsfullt och skickligt. Häftig video, verkligen! Ingen musik jag normalt lyssnar på men det kompromiss- och hämningslösa uttrycket är fascinerande. Svag för det pheta strataljudet med det megatunga riffet. Helttajt dessutom. Det hela tangerar nåt slags weirdo-stuk jag själv nosat på... Saz-partiet är skitsnyggt så tjusigt inflätat. Var är det filmat? Vall(hagen)askogen?? Impad!
Vallhagen:
--- Citat från: equality skrivet 09.03.2007, 14:55:13 --- Var är det filmat? Vall(hagen)askogen?? Impad!
--- Slut citat ---
Ycke urskog neråt Rimforsa. Det är väl naturreservat. Tyvärr kom vi dit lite sent på eftermiddagen när vi skulle filma. Dagtid i rätt solljus är det en riktigt magisk älvaskog (vi var och rekade några dagar innan filmningen). Där växer mossan 15cm tjock på stenarna. Värt en utflykt.
Kul att du gillar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida