Forum > Färdiga produktioner
Fehtara - Spinal Istid (video), Vallhagen
Vallhagen:
LÅTNAMN: Spinal Istid
ARTIST/GRUPP: Fehtara
GENRE: Hård skit på svenska
LÅTLÄNGD: runt 4 min
KOMPOSITÖR: Patrik Fägerstam, Björn Löwgren, Peter Svensson, Jesper Brüde, Bengt Vallhagen (Fehtara)
PRODUCENT (Bild): Tomas Petersson, Fehtara
LJUDTEKNIKER: Gunnar Jangbrant, Janne Karlsson (http://www.gujastudio.com/)
EV. MEDVERKANDE: Fehtara (musik), Mattias Rådmark är oxå med på videon
INSPELNINGSÅR: 1995
FORMAT: mpeg
Filstorlek: ca 80MB
LÅTLÄNK: http://www.crogan.se/Fehtara_Spinal_Istid.mpg
Tjingeling!
Nu har jag äntligen lyckats digitalisera vår 12 år gamla rockvideo. Musiken är inspelad på ett hederligt 16kanalsrullbandssystem, och videoproduktionen är oxå analog. Tiden går...
Jaja, tanka hem och lyssna:) Och titta. Ni får gärna skriva en kommentar. Det är ju gamla synder så är det dåligt så är det preskiberat, men är det bra så är det en klassiker :wacko:
Om nån är nyfiken, så är det jag med Tokaistratan, som vrålar i halvbild och dessutom sitter i skogen.
Speciellt TACK till sign tobbe7 för konverteringen BETA-SP till DV till självkonstnadspris, och Pwayne för utlåningen av 80MB webplats!
edit: Nu oxå på youtube!
idf:
GRYYYYYYYMT!!!
jag gillar det som fan.. sån jävla skön big fish-känsla på det.. låter så jävla 90 me. asgrymt!!! stående ovationer!!!!!
tokai-stratorna låter bajsbra med.. :)
:wub:
ynot:
underbart vallis :wub:
Fan det svänger ju rakt ner i avgrunden o upp igen. Var det du som spelade indisk banjo`?
Gott tryck i låten. O det är så djävla skönt att höra brutal musik på svenska hehe o nu få se er in action gör det hela ännu roligare.
Vart tog bandet vägen..tre v syndromet kanske villa vove volvo
Skit skoj i alla fall :D :D
Vallhagen:
--- Citat från: ynot skrivet 08.03.2007, 20:07:48 --- Var det du som spelade indisk banjo`?
--- Slut citat ---
Nä, men väl turkisk gitarr ;), sk saz.
Fan va kul att ni gillar det. Jovisst är det / låter det 90tal. Jag kommer ihåg hur vi lät oss inspireras av den "nya" hårda musik som växte upp precis kring 90-strecket; Faith No More, Warrior Soul, Kings X osv. Mängder av musikaliska tabun sprängdes och en jävla massa saker föll på plats.
Tja vart tog vi vägen... vvv är nog ett rätt bra svar. Eller "ingen turné ingen publik". Jag kommer ihåg hur vi för tredje gången gick in i studio (-96 eller 97, alltså efter den här videon) och "allting skulle falla på plats", vi var toktaggade. Åsså blev resultatet bara mjätt. Bra låtar som fan och väl förberedda, men vi fick liksom inte till det i studion. Det blev nånsorts negativ vändpunkt.
Trummisen är sen ett par år aktiv här: www.everybody.se. Och själv pular jag ju med musik i andra sammanhang. Jag har nyinspelat tre gamla Fehtaralåtar, ligger som trådar i gamla forumet.
tjing
tordA:
©fat parrot :lol:
Härligt !!
ett blad i musikhistorien :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida