Kontrollrummet

Harmonica mike/Nine months later... Version 4.. 14/12..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Nine months later
Artist:Harmonica mike
Kompositör,text:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me
Genre:Om det tvistar de lärde..Psyko rock med en bluesig jazz feeling kanske?
Format:mp3
Inspelnings år:2007

EDIT::

LÅTEN LIGGER PÅ FÄRDIGA DEMO..

EDIT::


Mvh
Micael
« Senast ändrad: 18.12.2007, 23:30:20 by Harmonica mike »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt Micke! Inte klockrent spel men va sjutton du lägger ju ribban sjukt högt med den BPM:n och Thelonius Monk-komplex  :wacko: :D.
Satchmo-stuket på sången funkar liksom som alltid munspelsliret. Sprudlar av energi och glädje når fram hit och kan nå mycket längre än så.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hehe, bra låt!

Absolut en stämningshöjare så här när solen precis gått ner utanför  :blink: Gillar speciellt att det är ett par överraskningar (bl a din röst som är minst sagt ovanlig) :)

Ska inte uttala mig om det tekniska mer än att säga att jag önskar jag kunde improvisera fram nåt sånt här i realtid :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Equality:
Ja jag hade kul när jag lirade in detta igår kväll,men jag höll nästan på att bryta av mig fingrarna pga..tempot.Kanske fixar jag till pianot vad det lider,annars så får det bli en transportsträcka över till nästa låt..

Per då:
Jo jag testade lite "Satchmo stuk"på pipan - kul att det gick hem.Pianot har lite att önska,men det svänger stundtals,massor av felslag osv..Kul att du gillade den.

Tack till er bägge för comment.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjo Micael!

Hur ska jag få foten att vara still... :D Jädrans kulig sväng på detta, märker hur alla musiker i studion stortrivs! ;)
Jädrans vad pianoliret börjar sitta för dig, ingen chans att Obbnäsaren hinner med sån jäkla takt, låter så skönt LIVE! Och även basen har du jobbat med riktigt snyggt, jobbar snyggt ihop med munspelet. HAr du kastat ut EZ nu, låter väldigt AD, hursomhelst snyggt sound på trummorna. Och skulle gärna höra en vers till Bodens "black man", hittat härligt nytt sound i pipan!

Fortsätter detta så inom ett är har vi ny Jazzmaster på KR! :)

So keep it going man!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjo Micael!

Hur ska jag få foten att vara still... :D Jädrans kulig sväng på detta, märker hur alla musiker i studion stortrivs! ;)
Jädrans vad pianoliret börjar sitta för dig, ingen chans att Obbnäsaren hinner med sån jäkla takt, låter så skönt LIVE! Och även basen har du jobbat med riktigt snyggt, jobbar snyggt ihop med munspelet. HAr du kastat ut EZ nu, låter väldigt AD, hursomhelst snyggt sound på trummorna. Och skulle gärna höra en vers till Bodens "black man", hittat härligt nytt sound i pipan!

Fortsätter detta så inom ett är har vi ny Jazzmaster på KR! :)

So keep it going man!

h.   johan

Tjena Johan.
Ja det är ju liite "psyko" lirat,men kul var det :D.
Pianot då,ja jag har bara lirat sedan april i fjol å bas sedan i somras..Så det går nog att utveckla liret vad det lider.Så är det ju med oss "gubbar",vi har musiken i huvudet men den når inte riktigt fram till fingrarna - men det börjar klia i armbågen på munspels lirarn och vissa andra :lol:
Nu går ju denna i B så det tog ett tag innan jag visste vilka svarta(läs blå) som skulle med.Fick repa några varv,sedan var det bara att lira.

Trummorna då,närå det är min gamla vapen dragare ez som låter.Däremot så har jag köpt två nya upp graderingar. "Latino drums",hel nice(använde jag på "Tomten går på soloft")..Och "Vintage drums" super nice!! Det är det jag använder på denna.Det medföljer en drös med olika virvlar,jag tog en ur högen,kul att trummorna funkar - fått mycket kritik där..Men nu så är jag glad igen :P

"Satchmo" pipan,jo det låter lite Louis armstrong - bara att trycka på med diafragman så låter det så här.Körde den live några ggr då det begav sig,många ögon bryn höjdes då..

Digga på Johan,i morgon kväll är det STUDIO kväll med Josse - det blir kul,vi har nog nåt nytt på G..

Mvh
Micael


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Michael det är
saligt skönt gung i detta stycke
Börjar som fumlet som ledde fram till kvällen som nio månader senare ledde ..
Riktig spelglädje och foten går här så gott den nu hinner
och när munorgeln kommer in höjs det hela ytterligare
Gott kräm i rösten
känslan är live, musik är glädje
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Snyggt sound på jazzpianot. Får mig att tänka på soundet på den fina plattan "Jazz på svenska".

Basen och trummorna samstämmer fint och bygger groove.

Munspelssolot mot slutet av låten tillsammans med bas och trummor låter bra. Munspelet låter stort och maffigt.

Vad tror du om att lägga till en progressiv solodel? Med progrssiv tänker jag närmast på en ackordföljd som tydligt för låten likt ett skepp med en södervind i seglen i en specifik riktning; accelererande framåt, växande, böljande?


freddy

  • Gäst
Bitvis svänger det riktigt skönt om pianot måste jag säga! Dock behövs det snyggas upp spelmässigt, men det har du poängterat själv redan. Rösten är trevlig, munspelet är sjukt bra. Tycker du är riktigt bra på munspel, allt jag har hört låter kanon. En lite hårdare uppsnyggning och en lite mer utvecklad struktur med mer sång så kan detta bli riktigt bra. Du har bra grundmaterial. Produktionen tycker jag passar musiken, kanske att sången ligger lite "utanför" resten av musiken.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Michael det är
saligt skönt gung i detta stycke
Börjar som fumlet som ledde fram till kvällen som nio månader senare ledde ..
Riktig spelglädje och foten går här så gott den nu hinner
och när munorgeln kommer in höjs det hela ytterligare
Gott kräm i rösten
känslan är live, musik är glädje


Stefan på hojen då :)
Jag skrattade när jag läste din kommentar..Du har fattat poängen! :lol: Liret är fumlet som ledde fram till resultatet 9 månader senare - bright! Fast det finns en "fining" till,jag har lirat piano i 9 månader,så jag antar att det blev tvillingar..MMUUUAAHAHAHA :lol: Och bas i 6 så det kommer en till på sladden  :P

Lite more serious:

Jo det svänger på rätt gott.Jag var i valet och kvalet huruvida jag skulle jazza till det med andra ackord eller inte,det fick räcka med ganska "raka"..Fast en B-del hade nog suttit som en smäck,undrar om det finns några vispar i ez:et - det hade nog behövts - inte hunnit kolla det än...hmmm..
Ljudbilden,schysst då vet jag att mixeriet gick hem - inga kommentarer där så här långt.


1UP:
Jazz på svenska..mmm.. :wub: Tackar för utlåtandet om mitt sound på denna.Resten av låten,ja jag funderar på en fortsättning då den verkar gå hem i denna tappning.I första hand snygga till pianot,samt bygga ut den med ett B-tema ala´varierat ackords lir åt jazz hållet.Men då blir vispar ett måste,ska kolla om ez:et innehåller något sådant.Kant slag lär väl knappast funka..Shit,en latino del kan bli fräckt,åter till ide´bordet med denna! Nu blir det natt lir igen..pust..

Thanx för comments boys!

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bitvis svänger det riktigt skönt om pianot måste jag säga! Dock behövs det snyggas upp spelmässigt, men det har du poängterat själv redan. Rösten är trevlig, munspelet är sjukt bra. Tycker du är riktigt bra på munspel, allt jag har hört låter kanon. En lite hårdare uppsnyggning och en lite mer utvecklad struktur med mer sång så kan detta bli riktigt bra. Du har bra grundmaterial. Produktionen tycker jag passar musiken, kanske att sången ligger lite "utanför" resten av musiken.

Freddy:
Jo det finns en del felslag och orytmiska partier i låten på pianot,lite små fix där så..Munspelet,ja tack för den.En tagning,så det finns lite där också mot slutet.Känner mig stolt för ditt fina omdöme.Funderar på att lira mer i låten,mer sångverser och lite fler ackord..Det ser ju ut som om alla gillar detta.Sång uttrycket,ja det var en test..Kanske inte riktigt funkar så här..Inte så mycket effekter på den,mer än det som ligger på mastern..Så det går att laborera lite där oxå.

Tack för kommentaren.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Så här ser min mun ut lyssnandes på detta:  :D Underbart! Mer känsla än taktfast men vilken glädje! Gillar.


DåligtGehör

  • Gäst
Bra sväng! Kul att höra!

Lite mer korta walkingutflykter på basen hade varit fräckt. Det är bara att träna.

Rösten för mig att tänka på en blandning mellan Armstrong och Waits.

Vispar hade varit fint ja.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Låter lite som upptäcktsfärd o jazzen o liret..
fan sköt o höra att man kan leka o känna sig fram det böhöver ju inte vara perfekt för att förmedla nått heller.
rösten o munspelat behärskar du ju galant. det andra är på väg ;)
tackar för insp..

tony
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jay T:
Jag hade oxå ett fånigt flin hela kvällen när jag spelade in detta.. :D Riktigt kul var det,inte hundra på pianot - mera etthundratio i tempot!

DG:
Jaha ja,detta gick hem.. :P Kul att du gillade det.Jag gillar dom små utflykterna på basen under solo delen i början..Det går nog att utveckla lite till,måste se över pianot oxå..Drar på nån runda till i låten då den verkar funka i skiftande läger..Vispar till jazz,jo - men jag ser ut att sakna det..Vi kallar detta krockrock med jazzig blues feeling istället,så funkar det utan vispar - deal?

Tony:
Jo här är jag ju inte riktigt hemma musikaliskt,min själ brinner ju för blues.Så jag fick leta en del i piano liret för att hitta lite "crossover" toner..Och det hörs både här och där i liret,men på det hela taget så funkar det med några smärre justeringar..Kul att du ser potencial i detta trots alla felspel - det glädjer mig och ger mig skaparlust!!

Till er alla tack för bra feedback,även om den är alldeles för positiv - jag tål sågningar oxå.Då brukar jag bli förbannad,och lira ännu bättre :lol: :P

Mvh en glad
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kör en "le bömp"..

Ifall nån fler har nåt att säga om detta,innan jag går vidare med låten..Gärna tips på ackords vändningar,stick eller - ja ni vet..

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Jag saknar lite smygande blås, även om munspelet sitter som en räkmössa! Kolla in på youtube, en kille som heter Maceo Parker, www.youtube.com/watch?v=FR41cXuUfPg .


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssnat nu 110 ggr, okei Josse kunde slänga in lite lös stratokomp på sina ställen.....
alligaaaaaaaator.. yeah.....

Lite mer whisky o ..............
jag somnar..............

med denna på repeat, skitsyggt :)

h.  johan
« Senast ändrad: 06.12.2007, 04:11:27 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag saknar lite smygande blås, även om munspelet sitter som en räkmössa! Kolla in på youtube, en kille som heter Maceo Parker, www.youtube.com/watch?v=FR41cXuUfPg .

JT:
Vilket ohyggligt sväng det var på det bandet,och vilken sax lirare!

Det får nog bli lite blås i denna helt klart, och lite mindre framträdande piano komp..

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnat nu 110 ggr, okei Josse kunde slänga in lite lös stratokomp på sina ställen.....
alligaaaaaaaator.. yeah.....

Lite mer whisky o ..............
jag somnar..............

med denna på repeat, skitsyggt :)

h.  johan

Johan..Har du varit i whiskey flarran?  :D

Cheers mate.

Donat lite till i denna,fixat en hel del,lirat lite mer walking,städat lite i pianot...I kväll (torsdag)slänger vi på lite gura ala´ditt recept.Tänker oxå blåsa omkull er på slutet med ett ruggigt munspels solo..he he

Däremot har jag inte skissat på mer sång..Det måste bara dit. Slänger upp v2:an så fort vi har guran å munspelet på plats.

Tack för comment.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssnat nu 110 ggr, okei Josse kunde slänga in lite lös stratokomp på sina ställen.....
alligaaaaaaaator.. yeah.....

Lite mer whisky o ..............
jag somnar..............

med denna på repeat, skitsyggt :)

h.  johan

Johan..Har du varit i whiskey flarran?  :D

Cheers mate.

Donat lite till i denna,fixat en hel del,lirat lite mer walking,städat lite i pianot...I kväll (torsdag)slänger vi på lite gura ala´ditt recept.Tänker oxå blåsa omkull er på slutet med ett ruggigt munspels solo..he he

Däremot har jag inte skissat på mer sång..Det måste bara dit. Slänger upp v2:an så fort vi har guran å munspelet på plats.

Tack för comment.

Mvh
Micael



Oj vad jag väntar på folgende version!
He he ruggigt or raggigt! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnat nu 110 ggr, okei Josse kunde slänga in lite lös stratokomp på sina ställen.....
alligaaaaaaaator.. yeah.....

Lite mer whisky o ..............
jag somnar..............

med denna på repeat, skitsyggt :)

h.  johan

Johan..Har du varit i whiskey flarran?  :D

Cheers mate.

Donat lite till i denna,fixat en hel del,lirat lite mer walking,städat lite i pianot...I kväll (torsdag)slänger vi på lite gura ala´ditt recept.Tänker oxå blåsa omkull er på slutet med ett ruggigt munspels solo..he he

Däremot har jag inte skissat på mer sång..Det måste bara dit. Slänger upp v2:an så fort vi har guran å munspelet på plats.

Tack för comment.

Mvh
Micael



Oj vad jag väntar på folgende version!
He he ruggigt or raggigt! :D

h.  johan

Det är nära nu Johan..riktigt nära..Bara munspelet och lite sång kvar..Drar en förhands lyssning till dig när allt sitter..Måste bara slut föra Julskive projektet och det tar nog hela helgen i anspråk..Men sen så..Hang in there mate - det börjar svänge riktigt fint nu :P

Mvh
Micael



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul grej!

vstrs..
Tack för den kommentaren..Vet ju inte riktigt vad den betyder..Men jag hade riktigt kul när jag spelade in detta,så är det det du syftar på så är det taget!

Däremot så är låten inte klar,detta är en skiss.Det kanske inte framkom i trådhuvudet,men så är det.

Tack för kommentaren,även om den var lite "kryptisk"..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jouooou!
Lyssnade igen en gång på denna glada jazzgångare, upp till E-dur7 en sväng vore inte fy skam eller...
tycker piano liret börjar sitter mer o mer, basen fäljer åxå snyggt!

drive ooon man! :D



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jouooou!
Lyssnade igen en gång på denna glada jazzgångare, upp till E-dur7 en sväng vore inte fy skam eller...
tycker piano liret börjar sitter mer o mer, basen fäljer åxå snyggt!

drive ooon man! :D



h.  johan

E-dur 7..Ja det blir precis så Johan på munspels solot..sen veete fanken..Jag har kört några maj ackord.. :ph34r: eller vad det nu heter..nu är det m in tur att kika i flarran..kolla stavfeleen..ha ha

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jouooou!
Lyssnade igen en gång på denna glada jazzgångare, upp till E-dur7 en sväng vore inte fy skam eller...
tycker piano liret börjar sitter mer o mer, basen fäljer åxå snyggt!

drive ooon man! :D



h.  johan

E-dur 7..Ja det blir precis så Johan på munspels solot..sen veete fanken..Jag har kört några maj ackord.. :ph34r: eller vad det nu heter..nu är det m in tur att kika i flarran..kolla stavfeleen..ha ha

Mvh
Micael

Whisky stavfel... deta bryker åfta hende mig åkso! :D :lol: :P

ha de bra!


h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Skönt grundsväng på låten Mike! Pianot gillar jag mest vid ca 30-45 sek..det är jäkligt sköna drillar. Tycker det tar lite för lång tid innan du lättar på trycket och slänger på sången för den är riktigt ball! Munspelet kalas likaså!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt grundsväng på låten Mike! Pianot gillar jag mest vid ca 30-45 sek..det är jäkligt sköna drillar. Tycker det tar lite för lång tid innan du lättar på trycket och slänger på sången för den är riktigt ball! Munspelet kalas likaså!

Tjenare Bengan.
Jo det är kanske lite för långt intro i denna..Nu har jag justerat lite men inte lagt upp den än..Drog några walkin´prylar på basen..Kanske lite bättre..Men jag tror nog att jag måste in med lite sång på första sträckan.Jag gillar oxå "drillarna",men mitt favorit parti är när munspelet kommer in,därifrån svänger det rätt bra..Lägger nytt munspel av världsklass som avslutning på låten :D,det är kvar att göra..samt lite mer sång..sedan så..

So hang in there mate..

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Inget mäster verk,men kul att lira in - gick omkring med ett leende hela kvällen

Visst. Inte perfekt, men spelglädjen skiner igenom. Kul! Ska bli kul att höra nästa version.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Inget mäster verk,men kul att lira in - gick omkring med ett leende hela kvällen

Visst. Inte perfekt, men spelglädjen skiner igenom. Kul! Ska bli kul att höra nästa version.

Stefan då:
Nice att spel glädjen gick fram.Jag hade riktigt kul när jag lirade in detta.Det finns ju lite att jobba med helt klart..Vi får se vad som kommer ut ur detta,redan utvecklat det lite.Lite små jox kvar,mega solot på munspel..
Tack för lyssning och kommentar.Jag var livrädd för att jag skulle hänga löst i denna - men det ser ut som om jag sitter säkert

än så länge.. :D

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Dags för ny verre mike! Fastnat i den förra, nästan så de "felaktigheter" som nämnts nästan låter bra!  :blink:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Dags för ny verre mike! Fastnat i den förra, nästan så de "felaktigheter" som nämnts nästan låter bra!  :blink:

Per:
Bra observering..Jag har väl lyssnat minst 150 ggr..Och jag är nere på 3 felslag,det blir nog inte så mycket att fixa i liret :P
Donat en del i denna,men varit upptagen med julskivan - sätter munspelet i morgon förhoppningsvis så får ni såga vidare..he he

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då kör vi igen då..Lirat lite till,drog på med ett munspels solo å liite mer sång samt lite bas och trumfills.

Funkar denna nu? Hur låter mixen? Behövs det en gura? Om så,någon frivillig som vill lägga lite bluesiga jazz fills?

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou, ny verre då 13/12!

Så drar vi igång storsågen!
Ok, mixen först
vet int om det är planerat med dist på pianot men tycker det låter aningen störand på sina ställen.
BAskaggen kunde skäras på nedre registret, kämpar med stackars basen som blir liggade under.
Sångnivån aningen  ner, flyger lixåm lite okontrollerat och hår in i örat nu

Där stannar jag sågen, för att inte förstöra låten som jag gillar hårt. :)
Och en vacker begäran till Wernis eller Josse så sätter dom jazzfillar åt dig, det kommer att sitta smäck i helheten,
tycker att guraliret kunde föra låten till följande nivå! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............