Forum > Demolåtar
equality - Vinternatt Avslutad tråd
mahan:
Skönt jazzgung ända till breaket vid 2:17, och vad händer det där, trummorna kommer snubblande in, lämna bort den trumansatsen, passar in i stämningen alls. O pianospelet sitter inte riktig vid 2:20 framåt, låter lite krampaktigt försökt aningen sura ackord, men vid 2:45 är pianot på plats igen, med små snygga stick
Munspelet snyggt lirat men för hög volym nu, och bredda med lite reverb kanske.
Snyggt sjunget, och ska bli kul att höra denna låt med stämmor! :)
h.. johan
DåligtGehör:
En långsamt böljande sak som snyggt stödjer och litar på sången.
Läser om önskan om körer som bl.a. ooar. Hm... ställer mig tveksam. Hellre som oroar. Men skulle hellre höra en vers/ett stick sjungas av en annan röst gärna kvinnlig.
Håller med Mahan om att trumbreaket inte är hellyckat. Där är även pianot lite väl tjockrivigt med lite timingproblem. Lite mer avslappnat så hade det nog låtit bättre.
--- Citera ---Shit munspel!
Men va faen? Och bra lirat är det oxå! Imponerad! Skitsnyggt!!! Dock lirat med ett D-spel..jag hade föredragit ett G-spel och lir i tredje position - moll!! Men det funkar,fast lite disharmoni..
--- Slut citat ---
Vad är egentligen problemet HM? Frågar för att förstå och lära. Jag hör inge problematiska dissonanter. Å andra sidan gillar jag ofta sådant.
Emulator:
jag är nog mer inne på en motstämma än en ooooo-kör. en fristående men åndå ihopflätad sak, som sjunger en ytterligare aspekt på saker o ting. eller bekräfter, eller dementerar.
:)
equality:
Ny version högst upp. Ny sång, Röde-mickar denna gång, nytt (el-)piano. Svarar bättre senare. Åsa ska lägga på stämmor så det är lite brådis. :rolleyes:
Funkar nivåerna?
mahan:
JAvist EQ!
Nu funkar det vid breaket, egentligen så låter det skitsnyggt nu, och pianot hänger med på resan, snyggt
Men munspelet e fortfarande för hårt o kanske lite torrt.
Jäkla snyggt annars , bara en nivå att skruva på , enligt min åsikt! :D
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida